Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Het concept

Het bedrijf Shiseido kan terugblikken op een lange traditie, waarbij de oprichter van het bedrijf, Arinobu Fukuhara, voor het eerst bij de Japanse marine begon. Daar was hij hoofdfarmacoloog en richtte in 1892 zijn eerste apotheek op in Japan. Dit refereerde echter niet aan de oude Japanse geneeskunde, maar was ontworpen in de westerse stijl. De naam Shiseido is deels Chinees en betekent Ching, wat evenveel vertaalt als de prijs van de aarde, die nieuw leven geeft en daardoor grote waarden met zich meebrengt. In het Japans bestaat de naam uit drie termen. Shi betekent zo veel als middelen, Sei betekent leven en Do, heeft de betekenis van huis. Met deze drie woorden kunnen producten zoals de Shiseido Bronzer beter begrepen worden.
Want alle producten van Shiseido worden altijd met de natuur verhandeld, waarbij de natuurlijke schoonheid van iedere vrouw optimaal wordt ondersteund. Vanaf het begin was het voor Fukuhara belangrijk om de westerse cultuur te verbinden met de Japanse cultuur. Dit resulteerde in 1888 in de eerste tandpasta in Japan. Tot die tijd was in Japan alleen tandpoeder bekend. Slechts vijf jaar later, in 1893, werd de eerste vitaminetablet tegen de symptomen van een vitamine B-tekort ontwikkeld. Het eerste huidverzorgingsproduct Eudermine uit 1897 bestaat nog steeds op de markt en werd pas 100 jaar later, in 1997, herzien. Met dit product werd tegelijkertijd de intrede in de cosmetica-industrie gestart. Sinds 1918 is een camellia het handelsmerk dat ook op de Shiseido Bronzer te vinden is.
In 1974 werd dit merk licht gewijzigd. Daarvoor was sinds 1880 een valk het handelsmerk en deze was terug te vinden op de tandpasta buizen. Sinds 1980 is Shiseido ook actief op de Duitse markt en behoren de producten tot de hoogwaardige cosmetica. Dit omvat ook Shiseido's Brons, dat alle vrouwen een natuurlijke bruine tint geeft. Het poeder is vrij van olie, wat onnatuurlijk glanzen of lopen voorkomt. Voor Shiseido is het belangrijk dat dit een selectie van natuurlijke ingrediënten is, die allergieën elimineert. Dit is precies waar Shiseido voor staat, en niet alleen met de Shiseido Bronzer en zijn drie tinten. Zeker omdat er geen overbodige chemie is, maar de natuur al sinds de oprichting van het bedrijf te hulp is geschoten. Voor alle vrouwen die waarde hechten aan hoogwaardige cosmetica

Het design

De verpakking is eenvoudig en hoekig, waardoor de borstel voor het poeder precies kan worden ingebracht. Een ander essentieel handelsmerk van de Shiseido Bronzer is eenvoudige verpakking, beperkt tot de essentie. Dit betekent dat het poeder in elke kleinere zak opgeborgen kan worden, zodat er onderweg weer iets aangetrokken kan worden. De kleur is donkerbruin, met de camellia in goud op het deksel. Het deksel is stevig aan de verpakking bevestigd. Het blikje is eenvoudig te sluiten zodat er geen kostbaar poeder per ongeluk uit kan vallen.

Het assortiment

Het gezichtpoeder van Shiseido Bronzer is verkrijgbaar in drie verschillende tinten. Dit zijn Shiseido Bronzer 1 light, Shiseido Bronzer 2 medium en Shiseido Bronzer 3 Dark. Zo kan elk huidtype worden gedetecteerd en afgedekt.

De commerciële

De juiste missie van de Shiseido Bronzer.
Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.