53 jaar geleden, op 1 januari 1959, richtte Annemarie Lindner samen met haar man Walter en zakenman Hermann Börner de Börlind Gesellschaft für kosmetische Erzeugnisse op. Het was Lindners visie van natuurlijke lichaams- en gezichtsverzorging die haar eigen cosmeticamerk op de markt bracht. In tegenstelling tot Lindner, die altijd de voorkeur had gegeven aan de natuur in haar zoektocht naar huidverzorging en schoonheidsproducten, volgden veel concurrenten in die tijd nog steeds strikt het pad van de moderne cosmetica.
Lindner wilde echter niet vertrouwen op de chemische en anorganische middelen en methoden waarmee moderne cosmetica en verzorgingsproducten in die tijd steeds weer werden verrijkt. In plaats daarvan streefde Lindner haar persoonlijke motto na, dat luidde: "Alles wat de huid nodig heeft, moet ook in de natuur te vinden zijn. Dit motto ontwikkelde zich al snel tot een hele bedrijfsfilosofie waaraan het bedrijf zich tot op de dag van vandaag houdt. Het merk Annemarie Börlind, later vernoemd naar de persoon die het idee inspireerde, heeft altijd natuurlijke en biologische huidverzorgings- en cosmeticaproducten geproduceerd.
Er is altijd veel belang gehecht aan het gebruik van uitsluitend zuivere stoffen uit de natuur, zowel bij de productie als bij het verbouwen van de ingrediënten. Hierdoor waren de assortimenten en verzorgingsproducten van Börlind vanaf het begin bijzonder zacht voor de huid en vriendelijk voor de huid. Het merk viel al snel in de smaak bij veeleisende klanten en klanten die veeleisend waren vanwege huidaandoeningen of een zeer gevoelige huid. Het duurde echter enige tijd voordat de vraag naar Börlind over de hele linie toenam.
Lange tijd waren de producten en assortimenten van Annemarie Börlind meer in trek en populair bij een kleinere en duurdere klantenkring. Dit veranderde drastisch toen de vraag naar natuurlijke cosmetica toenam. Opeens had iedereen het over Börlind en steeds meer jongere vrouwen en mannen werden zich bewust van het label. Dit werd erkend door meer series, door pogingen om de nieuwe klantenwensen te dekken met nieuwe producten en met series voor verschillende prijsverwachtingen van de klanten.
Börlind biedt al zijn producten nu niet alleen met succes aan in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, maar ook in vele andere delen van Europa. Het onderzoeks- en ontwikkelingsteam achter Börlind streeft er voortdurend naar om de productsamenstelling te verfijnen en de effectiviteit te verbeteren. Annemarie Börlind 's uitgebreide huidverzorgingslijn Annemarie Börlind Aquanature is het resultaat van tientallen jaren onderzoek en ervaring in de productie van natuurlijke cosmetische producten.
De lijn bevat hoogwaardige actieve ingrediënten zoals papyrus, hyaluronzuur en plantenextracten, die worden gecombineerd met biologische plantenoliën voor een optimale hydraterende verzorging. Dit gaat de eerste tekenen van veroudering, een droge huid en verlies van elasticiteit tegen. Annemarie Börlind Aquanature is daarom speciaal samengesteld om te voldoen aan de behoeften van de veeleisende huid boven de 30.