HUGO of BOSS
Hugo of Boss parfum, dat is de vraag hier. Het exclusieve label met het aura van tijdloze elegantie creëert geuren die intuïtief gekozen kunnen worden om aan te sluiten bij de levensstijl van de dag. Een stadsdag met spontane mensen vraagt om de frisse Hugo lijn, een klassiek zakendiner gaat gepaard met de Boss serie. Een parfum kopen op Hugo Boss betekent dat je jezelf veelzijdig toont - en stijlbewust optreedt, passend bij elke gelegenheid. Geen wonder dat de geuren een wereldwijde fanbase inspireren!
Een bijzonder hoogtepunt van het merk is het ontwerpen van Hugo Boss parfum onopvallend, maar onmiskenbaar, voor een maximale herkenningswaarde van mens en aroma. Welk design past bij welk Hugo Boss parfum, hoe zitten de bekendste geuren in elkaar en waarom zou elke advocaat minstens één flesje in huis moeten hebben? Dit wordt in de volgende tekst uitgelegd.
Geurige mode
Als je online naar Hugo Boss parfum zoekt, zie je geuren die direct met mode worden geassocieerd - en niet voor niets: het merk ontwikkelt voortdurend de modelijnen en creëert geuren die bij de stijl van de collecties passen. Hoewel de parfum- en cosmeticalicentie van het label sinds 2016 toebehoort aan het Amerikaanse bedrijf P&G, blijven de creatieve ideeën van Hugo Boss in het parfumlab. Zo worden nieuwe, seizoensgebonden outfits altijd gecreëerd met bijpassend Hugo Boss parfum, dat online kan worden gekocht of samen met de kleding in de winkels wordt aangeboden. Als u op Hugo Boss in de onlineshop zoekt, vindt u een breed scala aan parfums, waarvan er een aantal op de eeuwige toplijsten terecht zijn gekomen. Een Hugo Boss parfum is vaak goedkoop in aanschaf - stijl hoeft niet duur te zijn!
De slimme, individuele samensmelting van parfum en kleding is nog niet te voorzien als het bedrijf in 1924 wordt opgericht. In Metzingen, een klein stadje aan de rand van de Zwabische Alb, richt Hugo Ferdinand Boss een atelier op voor de productie van werkkleding. Pas in de jaren negentig betrad Hugo Boss het wereldtoneel als een internationaal luxelabel met parfum.
De reputatie van het bedrijf als een verantwoordelijk en authentiek label is nauw verbonden met de geschiedenis van de denazificatie en de herstelbetalingen. Bijna geen enkel ander modehuis heeft zo grondig en openlijk met zijn eigen verleden afgerekend. Het is precies deze grondigheid die weerklinkt in de geurklank van Hugo Boss Parfum: oprechte betrokkenheid bij de ingrediënten. Het dragen van een Hugo Boss parfum betekent eerlijk zijn tegen jezelf.
Romans van smaken
Een chronologie van de meest populaire geuren is qua beschrijving gelijk aan een geslaagde roman. Volmaakt evenwichtig, weloverwogen en individueel karakteristiek zijn de gekozen parfum hoofdrolspelers van de bestsellers:
-1985 - Boss Number One: Een kruidig-houtachtig mannenparfum van bovengemiddelde duur. De fruitige, frisse topnoten van dragon, citroen, groene appel, basilicum, bergamot en grapefruit ontmoeten een verrassend zoet hart van roosgeranium, honing, salie, lelietjes-van-dalen, jasmijn, lavendel en de wortel van de iris. In de basis geven amber, eikenmos, cederhout, kaneel en tabak het parfum de nodige zwaarte, patchoeli, sandelhout en muskus intensiveren de duurzaamheid.
1995 - Hugo: Het frisse, jongere en meer stadse parfum voor mannen verschijnt tien jaar na zijn grote broer Boss Number One. Het parfum Hugo Boss blijft in de topnoot met grapefruit, groene appel en basilicum Door munt, dennennaald en zoetscherpe rum verschijnt maar een heel bijzondere indrukwekkende, stedelijke geur schemert eroverheen. De hartnoot overtuigt opnieuw met jasmijn, geraniumblaadjes, salie en lavendel, aangevuld met cederhout. In de basis draait het parfum van Nummer Een helemaal weg: Dennenbalsem, mos, vetiver en suède zorgen voor een onmiskenbare duur.
-2006 - Femme: De ingrediëntenlijst van dit vrouwelijke parfum leest als een fantasierijk sterrenmenu! Exquisite mandarijn en fresia geven elkaar een frisse en heerlijke ontmoeting in de topnoot met in de verte zwarte bes voor mysterieuze diepte. Hartnoten van exotische stephanotis, de kranswierplant met zijdeachtige bloesems, ontketenen een subtiele bloemige sillage met oosterse lelie en zware, wilde Bulgaarse roos. In de basis voegt amber duurzaamheid toe, satijnhout delicate verleiding en abrikozenzeste verrassende herkenning. Een Hugo Boss parfum als een stijlbewuste avondjurk!
-2016 - The Scent for Her: Het fruitig-zoete Eau de Parfum voor mooie vrouwen ruikt als een terugblik op de mooiste gedichten van de romantiek: perzik voor jeugdig-frisse suikersuikerigheid en fresia als opvallende, bloemige schoonheid van de topnoot op een hart van altijd groene, tijdloze osmanthushaag. De basis is een verleiding voor alle zintuigen: geroosterde cacao zorgt voor een afrodisiacale verrassing! Deze geur draagt terecht zijn naam: De Geur.
-2021 - The Scent Pure Accord for Him: Een Hugo Boss parfum voor mannen van de stedelijke generatie. Eenvoudig zonder eenvoudig te zijn, individueel - maar niet egocentrisch. De geur overtuigt met het talent gember als multikanaal in de topnoot. De hartnoot heeft het allemaal: kalmerende lavendel gecombineerd met het afrodisiacum maninka fruit uit Afrika om een verleidelijke, intens diepe geur te creëren. In de basis ontmoeten licht suède en donker amber elkaar voor een langdurig effect.
Parfum voor perfectionisten
De twist van stedelijkheid van de huidige tijdgeest met de klassieker van luxueuze tijdloosheid slaagt in elke geur van Hugo Boss op een perfecte manier. Hoe verschillend de geuren en hun seizoensgebonden kenmerken ook mogen zijn, ze staan op identieke voeten. Een parfum van Hugo Boss is altijd onmiddellijk herkenbaar: nobel, expressief en luxueus-perfectionistisch. Het is dan ook passend dat het merk niet alleen stijltips geeft voor kleding, maar ook tutorials publiceert over hoe je de geuren kunt toepassen op de look. In de jaren 1990 voorzag Hugo Boss de acteurs van de Amerikaanse advocatenserie LA Law van kleding - en Hugo Boss parfum werd wereldwijd bekend als de geur van de advocaten.
Hugo Boss laat niets aan het toeval over - zelfs niet spontane ideeën. Zo zijn de flessen qua grootte perfect op elkaar afgestemd om in hun vorm de plaats van gebruik aan te geven: De flacon van Hugo Boss Deep Red ziet eruit als een gestileerde avondjurk, Hugo Sport in een handige ronde flacon met gesteven glas om mee te nemen in de sporttas.
Een upgrade van parfum
Authenticiteit staat als een krantenkop boven elke geurbeleving van Hugo Boss Parfum. De geurontwerpers weten de sterke punten van elke nuance perfect uit te buiten en de zwakke punten van een aroma om te zetten in waardevolle eigenschappen. In de Hugo Boss winkels gaat de perfectie van geur en mode nog een stapje verder. Flagship stores, zoals die in Hamburg, hebben ventilatiesystemen die elke afdeling aromatiseren met het juiste parfum dat bij de kleding past. Parfum is geen accessoire, het is de luxueuze aanvulling op het hele uiterlijk. Net zoals de zintuigen een Hugo Boss parfum geleidelijk volgen, zo ontvouwt zich ook de persoon die het draagt. Tot op de dag van vandaag blijft Hugo Boss trouw aan zijn begin met mode voor arbeiders: het is een label voor mensen die hun individuele luxe hebben verdiend!