De reclamecampagne voor Acca Kappa Sakura Tokyo: alles over kersenbloesems
De delicate, verkwikkende damesgeur Acca Kappa Sakura Tokyo is sinds 2019 verkrijgbaar als limited edition. Het maakt deel uit van de Acca Kappa-collecties, die allemaal in hetzelfde flaconontwerp verschijnen, waardoor ze direct herkenbaar zijn. De producten van het Italiaanse bedrijf Acca Kappa belichamen een ingetogen, klassieke en toch moderne filosofie in hun onopgesmukte eenvoud.
Het begon allemaal met parels en penselen uit het Oosten voor de Duitse koopman Hermann Krüll uit Pruisen. In 1869 had hij een handelsbedrijf opgezet in Treviso, Italië, dat handelde in oosterse goederen. Aanvankelijk stond hij alleen bekend om de professionele haarborstels die in zijn fabriek werden geproduceerd, maar al snel maakte hij talloze andere cosmetische producten onder het label "Acca Kappa ". Dit staat voor de Italiaanse uitspraak van de letters H en K, de initialen van bedrijfsoprichter Hermann Krüll. Ondanks de exclusiviteit van zijn producten heeft de ontwerper nooit zijn credo verloren: Natuurlijkheid en eenvoud. Alle verzorgingsproducten worden dan ook vervaardigd met natuurlijke, duurzame en biologische ingrediënten en zonder dierproeven.
Het Eau de Parfum Acca Kappa Sakura Tokyo valt ook onder dit sociale, milieuvriendelijke concept. Het bloemenboeket van kersenbloesems wordt afgebeeld in de advertentie met de transparante glazen flacon omlijst door bloeiende kersentakken. Dit beeld symboliseert schoonheid, maar ook haar vergankelijkheid en vergankelijkheid. Het kersenbloesemseizoen in Tokio duurt 14 dagen, van eind maart tot begin april. Na de koude winter biedt het ontwaken van de lente de Japanners een welkome gelegenheid om kersenbloesemfestivals te vieren. De focus ligt op het bekijken van de kersenbloesem samen met familie en vrienden. Niet alleen Tokio is vrolijk en optimistisch tijdens sakura; heel Japan is in een lentewende.