Langdurige traditie - De Acca Kappa Muschio Bianco reclamecampagne
De geur Acca Kappa Muschio Bianco was niet het onderwerp van een grote campagne. In plaats daarvan spreekt de lange, interessante en bewogen geschiedenis van het Italiaanse bedrijf voor zich.
Het merk heeft zich al gevestigd als een luxe leverancier van veel goederen, vooral kwasten van hoge kwaliteit, en geniet daarom een zeer goede reputatie bij klanten. De toevoeging van een geurensegment, dat niet alleen klassieke parfums omvat maar ook kamergeuren en lichaamsverzorging, spreekt voor zich.
Acca Kappa werd in 1869 opgericht door Hermann Krüll Senior in de buurt van Venetië. De Duitse koopman legde de basis voor het bedrijf, dat zich vanaf het begin richtte op haarspelden en andere accessoires gemaakt van hoogwaardige materialen geïmporteerd uit het Oosten. De hoge kwaliteit verspreidde zich snel en het bedrijf werd de officiële leverancier van de Britse koninklijke familie.
Het bedrijf veranderde van eigenaar tijdens de oorlogsjaren, maar werd uiteindelijk teruggekocht door de familie Krüll. Acca Kappa bleef daardoor een gevestigd merk en een garantie voor hoge kwaliteit. De verzorgingsproducten worden gekenmerkt door het gebruik van natuurlijke ingrediënten en zijn vanaf het begin geproduceerd volgens de hoogste kwaliteit met speciaal voor het bedrijf gemaakte machines.
Met Acca Kappa Muschio Bianco besloot Elisa Gera haar eerste eigen parfum op de markt te brengen, waarmee een nieuw tijdperk aanbrak voor het traditionele bedrijf van haar familie. Sinds 1997 zijn er nieuwe productsoorten toegevoegd aan de collectie met witte muskus en deze geniet nog steeds grote populariteit. Eind 2011 zou Acca Kappa de populairste en succesvolste kwastenfabrikant van Italië blijven. Tegenwoordig zijn er moderne toevoegingen aan het assortiment, zoals de Acca Kappa Muschio Bianco geurkaarsen of diffusers.