Comme des Garçons Zero: Minimalisme in zijn mooiste vorm
Less is more - dat lijkt het motto van Comme des Garçons Zero. De moderne uniseksgeur van het Japanse modelabel viert minimalisme en eenvoud in al zijn facetten. Comme des Garçons slaat een nieuwe, radicale weg in met deze houtachtige synthetische geur: Weg van weelde en overdaad en terugbrengen tot de essentie. Centraal in deze minimalistische, moderne geur staat een nobele cederhoutnoot. Sensuele muskus en een intens balsamico vetiverakkoord nestelen zich daartegenover. Sprankelende bergamot zorgt voor een heerlijk verkwikkende frisheid, terwijl een stralende nuance van synthetische roos Comme des Garçons Zero harmonieus afrondt.
Het minimalisme dat ten grondslag ligt aan Comme des Garçons Zero is ook duidelijk herkenbaar in het ontwerp van de fles. De duurzame glazen fles vermijdt bewust felle kleuren of uitgebreide decoraties. In plaats daarvan maakt hij indruk met zijn eenvoudige maar tijdloos elegante ontwerp. De ronde vorm van de flacon, die ook bekend is van andere Comme des Garçons-geuren, benadrukt het harmonieuze karakter van het parfum, dat geen ruwe kantjes heeft en toch spannend blijft. Het kristalheldere glas geeft een goed zicht op de essentie: de exquise geur binnenin. De witte dop en minimalistische opdruk in zwart maken het tijdloos eenvoudige ontwerp compleet.
Met de intense Comme des Garçons Zero begint Comme des Garçons aan een reis naar het nulpunt, naar de oorsprong, waar overvloed en weelde geen rol spelen en alleen het essentiële telt. De reclamecampagne voor de betoverende geur interpreteert dit nulpunt als een soort interface tussen mens en natuur. Het Japanse label huurde de jonge Braziliaanse kunstenaar Samuel de Saboia in om de reclame voor het parfum te regisseren. In uitgebreide beelden presenteert hij de Comme des Garçons Zero in een wereld vol mythische wezens en ongerepte natuur. Door zijn lens kunnen de buitengewone schoonheid, dynamiek en kracht van het parfum ook visueel worden ervaren.
De parfumeur achter het verfijnde Comme des Garçons Zero is Fanny Bal. De Française is geboren in 1988 en wordt beschouwd als een van de meest getalenteerde neuzen van de nieuwe generatie. Ondanks haar jonge leeftijd heeft Bal al een indrukwekkende carrière op haar naam staan. Haar carrière in de parfumerie was aanvankelijk heel klassiek: ze studeerde scheikunde en volgde daarna een opleiding aan het gerenommeerde ISIPCA in Parijs. Haar instructeurs herkenden al snel het grote talent van de jonge vrouw. Meesterparfumeur Dominique Ropion merkte Bal ook op en bood aan haar te begeleiden en haar te helpen haar vaardigheden te perfectioneren. Vandaag de dag werkt Fanny Bal bij IFF en heeft ze al samengewerkt met veel bekende parfumhuizen, waaronder Giorgio Armani, Viktor & Rolf, Christian Louboutin en Issey Miyake.