De moderne Eva in New York City
De eerste commercial werd gedomineerd door de '100% New Yorkse' print op de fles van Donna Karan NY Be Delicious.
DKNY Be Delicious in een herinterpetatie door Adam en Eva naar Nederlands model Marloes Horst en Nico Malleville, 2013.
Frans model Nico Malleville ontmoet een aantrekkelijke vrouw aan een fruit tribune. Het reikt tot een van de decoratief ingerichte groene appels en bijt verleidelijk in de knapperige vrucht in de beste Eva traditie. Natuurlijk kan de man dit en natuurlijk het heerlijke parfum niet weerstaan.
In 2007 is de tweede reclamecampagne voor Donna Karan NY Be Delicious van start gegaan. Het is gemaakt onder leiding van de Zweedse fotograaf Michael Janson. Dit keer is het Deense model Lara Stone, die vooral bekend staat om haar charmante tand kloof, de focus van de TV-spot. Ze loopt langs een marktkraam op een regenachtige New Yorkse dag en wordt meegevoerd door sappige groene appels. Ze ontmoet de man van haar dromen, die zijn jas om haar heen steekt en haar begeleidt op haar verdere reis door de stad, die nooit slaapt. De printcampagne volgt ook het motief van appel en eva en laat het individualistische model met een sensueel gebeten appel in het midden.
In 2013 verscheen onder leiding van Luca Guadagnino nog een tv-spotje voor het parfum Donna Karan NY Be Delicious. Vergezeld van Maia Vidal's relaxte en speelse loungemuziek, zit een jonge vrouw op de vensterbank en bijt een groene appel met smaak alvorens zich over te geven aan de sensuele aantrekkingskracht van het parfum. De sfeervolle man aan de overkant van de straat, gespeeld door het Franse model Baptiste Mayeux, voelt zich meteen betoverd en bezoekt haar enkele ogenblikken later op haar minimalistische New Yorkse loft. Het model Marloes Horst belichaamt hier optimaal de frisse en jeugdige geur.
"Mensen komen naar deze stad vanwege de eindeloze mogelijkheden die het biedt. Donna Karan NY Be Delicious belichaamt het als geen ander", zegt Patti Cohen, hoofd van de wereldwijde marketingafdeling van Donna Karan International, over de stemming in de nieuwe commercial.