Drakkar Noir 's reclamecampagne door de jaren heen
De eerste reclame voor het parfum Drakkar Noir van Guy Laroche toonde een close-up van een vrouwen- en een mannenhand en werd gepubliceerd ten tijde van de lancering in het begin van de jaren 1980. Terwijl de hand van de man de fles omklemt en in de lucht houdt, grijpt de hand van de vrouw de pols van de man op een bezitterige en veeleisende manier. De achtergrond is absoluut mysterieus zwart.
De eerste reclame werd gelanceerd tussen 1986 en 1991, waarin de kijker een jonge atletische man volgt en observeert tijdens zijn dagelijkse activiteiten, zoals boogschieten of naar nachtclubs gaan. De veelzijdigheid van Guy Laroche Drakkar Noir wordt hier bijzonder benadrukt.
Een nieuwe reclame wordt uitgezonden vanaf 1991. De hoofdrolspelers zijn het model Stephanie Seymour en haar vriend, die wordt geportretteerd als bokser. Hun dagelijkse leven als model en bokser wordt getoond in snel afwisselende scènes. Het verbindende element tussen hun twee werelden is de eau de toilette Drakkar Noire, die steeds weer kort wordt ingevlogen, omringd door een verfrissende fontein van water.
In 1993 lanceert Guy Laroche een speciale actie. Bij elke aankoop van Guy Laroche Drakkar Noir Eau de Toilette krijg je een CD met supersterren uit die tijd zoals Jimi Hendrix en Rod Stewart. Dit wordt gevolgd door een andere reclame in 1994, die een rockster toont omringd door zijn hysterische fans. Zittend in een limousine wrijft hij zijn bovenlichaam in met Guy Laroche Drakkar Noir terwijl zijn fans buiten de auto bij bosjes flauwvallen.
In 2013 brengt Guy Laroche zijn laatste reclamecampagne uit. Gedragen en gesteund door de Braziliaanse voetbalster Neymar wordt sociale integratie door sport het leidende thema van de campagne.