De Eau de Toilette Classic Chromite van het automerk Jaguar onthult een frisse, houtachtige, oriëntaalse geur voor mannen. Een moderne, verfijnde en adembenemende geur met een aantrekkelijk charisma en elegant karakter, ontworpen om de zintuigen te prikkelen.
De compositie opent met een verfrissende en verkwikkende topnoot die een fruitig akkoord van sappige mandarijn en groene appel combineert met de elegante en aromatische noten van wierookhout. Het hart is krachtig en bijzonder mannelijk met de heerlijk houtachtige noten van patchoeli en cederhout. De basis rondt de fantastische geurbeleving af op een oriëntaalse en rijke manier met noten van tonkaboon, praline en ambroxan. Jaguar Classic Chromite presenteert zich als een charismatische herengeur die de persoonlijkheid van de drager langdurig benadrukt en bij elke gelegenheid gedragen kan worden.
Het prestigieuze merk Jaguar presenteert de Eau de Toilette Classic Chromite in een aantrekkelijke, zeer aantrekkelijke en stijlvolle flacon. Het ontwerp volgt dat van alle flacons in de Classic geurcollectie, die oorspronkelijk werd ontworpen door Thierry De Baschmakoff. Het heeft echter kleurrijke en decoratieve kenmerken die individueel zijn afgestemd op de geur die erin zit.
De vorm van de flacon doet denken aan een heupflacon, maar met brede, mannelijke, ronde schouders. Het glazen lichaam wordt omringd door een glanzend verchroomd metalen frame, dat vloeiend overgaat in de bovenkant van de flacon. Deze bevat een hoogwaardig verstuivingsapparaat, dat wordt beschermd door een cilindrische chromen dop. Passend bij de geur hebben de voor- en achterkant van de flacon een ondoorzichtige, ruwe en glinsterende antracietkleur, die doet denken aan asfalt op wegen. Het merklogo, de merknaam en de geurnaam - Jaguar Classic Chromite - staan in contrasterend wit op de voorkant.
De herengeur Classic Chromite van Jaguar Fragrances werd in 2017 gelanceerd en is sindsdien een aanvulling op de Classic geurcollectie van het merk. De Jaguar Classic Chromite geur wordt op de markt gebracht door de Lalique Group, een luxe goederenbedrijf gevestigd in Zwitserland.
De geurnaam Chromite verwijst naar het kristallijne mineraal waaruit chroom wordt gewonnen, dat onder andere wordt gebruikt in auto's en ontwerpen, met name door Jaguar. Jaguar Classic Chromite is gericht op geur, zicht en tast - de prikkeling van de zintuigen! De geur en geurbeleving worden geassocieerd met een opwindende rit in een Jaguar. De reclamecampagne presenteert dit onder andere in een korte promotiefilm.
Dit toont een snelle rit in een sportieve Jaguar, die over een zeer uitdagende, kronkelende bergweg suist en voor veel sensatie zorgt. Onder een koele wind raast het voertuig over de weg langs een steile helling en een stenig, grijs landschap. Het spoor van de wielen grijpt het grijze, glinsterende asfalt van de weg met de stevige, zekere grip van de Jaguar s. De Jaguar Classic Chromite is net zo heerlijk sensueel als deze pure rijervaring. Deze mannengeur is speciaal gecreëerd voor mannen die uitdagingen ervaren als een grote kans, met een vooruitziende blik en absolute onafhankelijkheid.
De bedenker achter de meesterlijk gecreëerde mannengeur Jaguar Classic Chromite is de Franse parfumeur Michel Almairac. Hij heeft al verschillende succesvolle mannengeuren gecreëerd voor Jaguar Fragrances, zoals Jaguar Innovation (2014), Jaguar Prestige Spirit (2009) en Jaguar Stance (2018). Michel Almairac werd in 1953 geboren in de parfumstad Grasse en volgde al op jonge leeftijd het pad om parfumeur te worden. Hij leerde de kunst van het parfumeren aan de parfumschool Roure Bertrand Dupont, die nu deel uitmaakt van Givaudan. In de loop van zijn zeer succesvolle carrière als parfumeur werkte hij voor de bedrijven Takasago, Creations Aromatiques en Drom. Michel Almairac werkt sinds het einde van de jaren 1990 bij Robertet.
Tot de creaties van Michel Almairac behoren Bond No. 9 Gold Coast (2019), Giorgio Armani Prive Bois d'Encens (2004), Gucci Pour Homme (2003), Parle Moi de Parfum Chypre Mojo (2018) en Porsche Design Sport (2011).