Een groot jubileum, gevierd in stijl
Jean Patou Collection Héritage werd gecreëerd tussen 2013 en 2015, toen Thomas Fontaine, die sinds 2011 de huisparfumeur van Jean Patou is, alles in gang zette voor het grote jubileum in 2014. Dat jaar vierde het Jean Patou-label honderd jaar geuren - dus wat is er logischer dan de eerste geuren van het merk opnieuw uit te brengen?
Deze Patou parfums worden nog steeds beschouwd als meesterwerken die niet alleen in die tijd ongeëvenaard waren. De concepten van de geuren van Jean Patou waren baanbrekend. De modeontwerper en zijn hoofdparfumeur Henri Alméras hadden duidelijke ideeën, die ze op briljante wijze realiseerden - zoals het succes van de parfums bewijst. Vandaag de dag kan niemand deze originelen meer ruiken, omdat ze in de loop der tijd verloren zijn gegaan. De creaties van Thomas Fontaine, die met Jean Patou Collection Héritage de erfenis van het merk Jean Patou benadert, worden echter onbevreesd maar met groot respect gerealiseerd. Toen werd aangekondigd dat de grootste meesterwerken opnieuw tot leven zouden worden gewekt, stonden liefhebbers van bijzondere olfactorische luxe overal ter wereld te trappelen om een vleugje van deze geuren te bemachtigen.
Reclame was en is zelden nodig voor Jean Patou Collection Héritage. Voor de parfums die tegenwoordig door Designer Parfums op de markt worden gebracht, zijn er maar een paar advertenties of zelfs reclamespots. Je speelt gewoon in een andere competitie.