Optimistisch, zorgeloos en dynamisch: dat is het zelfbeeld van de Amerikaanse modeontwerper Kenneth Cole, die sinds 2002 zijn creatieve passie uitdrukt in geuren. Zijn 2018 Kenneth Cole Energie is een eerbetoon aan zijn identiteit en zijn creatieve werk - een energieke geur die zowel mannen als vrouwen inspireert. Het delicate, briljante boeket opent citrusachtig en balsamico, met nuances van neroli, magnolia en oranjebloesem. Weelderige akkoorden van nachtbloeiende jasmijn en geurige tuberoos schitteren in het witte hart. Ze rusten op een sensueel, dynamisch boeket van muskus, vetiver en sandelhout.
Kenneth Cole ontwierp zijn Italiaanse glazen flacons samen met de New Yorkse ontwerper Doug Lloyd. Lloyd, wiens creatieve studio werkt voor bekende labels als Estée Lauder, Jil Sander, Yves Saint Laurent en Max Mara, ontwierp ook de drieluik postercampagne voor de Kenneth Cole for All Fragrance Collection onder het motto "Find Your Match". Ze portretteert de lichtblauwe Serenity, de witte Energie en de rozekleurige Intensity voor monochrome impressies van New York. Kenneth Cole Energie is pure energie - gedreven door de glamour van de lichten, de snelheid en lichtheid van de pulserende metropool.
Het in New York gevestigde Kenneth Cole vertrouwt zijn parfumcollectie toe aan de expertise van het Robertet parfumhuis. Ze zijn afkomstig van bekende neuzen als Harry Frémont, Steve DeMercado, Nicole Mancini en Philippe Romano. Ze worden geproduceerd onder leiding van het Amerikaanse beautyhuis Parlux Fragrances, dat ook de geuren produceert van andere bekende lifestylemerken en popiconen zoals Paris Hilton, Tommy Bahama en Vince Camuto.
De dynamische Kenneth Cole Energie werd in 2018 uitgebracht als een van de drie seriegeuren in de Kenneth Cole for All Fragrance Collection. De unisex collectie viert het stedelijke individu met hun inspiraties en gevoelens: Energie, met zijn verfrissende citrusentrée, groene hart en energieke basis, biedt een inspirerende sensatie. Serenity, een ontspannen arrangement van peper- en whiskyakkoorden, perziknectar, tonkaboon en hout, en Intensity, een hartstochtelijk, kruidig boeket van peper, kardemom, koffie, tonkaboon en leer, werden tegelijkertijd uitgebracht.
De drie-eenheid van geuren roept de stedelijke geest op, synoniem voor het merk van Kenneth Cole, geboren in Brooklyn in 1954. Ze kunnen gelaagd gedragen worden of elk op zich, als antwoord op de Ayurvedische doshas Vata, Pitta en Kapha. Ze zitten in cilindrische flessen met zware, biconcave glazen bodems die eruit zien als een menselijke basis, passend bij de gestileerde zwarte fleskop. De drie geuren in de kleuren wit, lichtblauw en rosé waren ook verkrijgbaar in een beperkte mini-vakantie-editie.