Bond No. 9 - Parfum van de Big Apple
Een Bond No. 9 parfum draait om New York City en haar vijf stadsdelen. De imposante en veelzijdige metropool is de thuisstad van het label, dus het is niet verwonderlijk dat een Bond No. 9 parfum bepaalde aspecten van de stad wil vastleggen en weerspiegelen. New York wordt vaak beschouwd als de hoofdstad van de wereld en is niet alleen het hart van de internationale financiële markt, maar ook een centrum van de Amerikaanse media en een kosmopolitische stad van kunst en cultuur. Met zijn ontelbare bezienswaardigheden is de stad met de bijnaam The Big Apple een magneet voor miljoenen bezoekers van over de hele wereld, het centrum van talloze beroemde verhalen en een plek waar trends en innovaties worden geboren. Een Bond No. 9 parfum kopen betekent er deel van uitmaken - op een olfactorische manier.
Een Franse vrouw verovert de stad
De oprichtster van Bond. No 9, Laurice Rahmé, voelt zich ook enorm aangetrokken tot de stad. De onderneemster is geboren en opgegroeid in Parijs. Nadat ze afstudeerde aan de Université de Vincennes, studeerde ze kunstgeschiedenis aan de École du Louvre in Parijs en opende ze uiteindelijk haar eigen antiekwinkel in Parijs.
Haar carrière in de cosmetica-industrie begon in de jaren 1970 toen L'Oréal haar aanwierf om de activiteiten in het Midden-Oosten van haar dochtermerk Lancôme te ondersteunen. Aan het eind van het decennium werd ze uiteindelijk naar New York geroepen om van daaruit Lancôme op de Amerikaanse markt te introduceren.
Deze ervaring bracht haar in contact met parfumeur Annick Goutal. Haar label was op dat moment slechts een kleine boetiek in Parijs, maar met Rahmé als hoofd van de Amerikaanse activiteiten kon het nichemerk niet alleen wereldwijd voet aan de grond krijgen, maar ook succes vieren. De tijd bij Annick Goutal en de samenwerking met het parfumicoon waren vormend voor Rahmé, die vanaf dat moment niet meer weg te slaan was uit de wereld van geuren, ook al zou het nog even duren voordat het eerste Bond No. 9 parfum verkrijgbaar was.
Eerst nam ze met haar bedrijf Laurice & Co. de exclusieve distributie van de nichegeuren van Creed in de VS over. Onderdeel van haar strategie is ook een winkel in New York's Bond Street, wat uiteindelijk in 2003 de inspiratie vormt voor de naam van haar eigen parfumlabel: Bond No. 9 New York.
Het label begon met een serie "buurtgeuren" - geuren die bedoeld waren om bepaalde wijken en hun uitstraling te vertegenwoordigen. Het recept bracht snel en blijvend succes. Tot op de dag van vandaag wordt een Bond No. 9 parfum niet alleen beschouwd als een ambassadeur van de stad, maar wordt het ook zeer gewaardeerd door klanten en in de industrie, en hebben de geuren verschillende prijzen gewonnen.
Laurice Rahmé ontving zelf de "Beauty / Fragrance Entrepreneur Rising Star Award" van Fashion Group International (FGI) in 2006 en werd uitgeroepen tot "Innovator of the Year" door Cosmetic Executive Women (CEW) in 2012.
Vanuit de metropool, voor de hele wereld - Bond No. 9 parfum
Bond No. 9 New York heeft sinds de oprichting meer dan 100 geuren uitgebracht en blijft verrassen met verfijnde parfums, geurkaarsen en accessoires. Als je online zoekt naar Bond No. 9 parfum, vind je zowel niche parfums als grotere edities voor mannen, vrouwen en unisex geuren. Het label werkt samen met parfumeurs als Laurent Le Guernec, Maurice Roucel, Michel Almairac en Vera Vanore. Robertet in Grasse en International Flavors & Fragrances dragen ook bij aan de geuren.
De kern van het merk Bond No. 9 is parfum gewijd aan individuele buurten. De "buurtgeuren" zijn gewijd aan een plaats, een strand of een thema in New York City of de staat New York en weerspiegelen de kenmerken van de betreffende locatie in Uptown, Midtown, Downtown en de stranden van New York.
Tot de Uptown-geuren behoort het Bond No. 9-parfum Madison Avenue. Het damesparfum is fruitig en zoet en is een eerbetoon aan de beroemde straat in de Upper East Side. In overeenstemming met de flair van de winkelstraat is hier minder consideratie en meer zelfvertrouwen vereist. Een geur die zich niet wil of hoeft te verstoppen!
De geur Sutton Place in het centrum is compleet anders. Het Bond No. 9 parfum betovert met een kruidig-frisse noot in een bijpassende met leer beklede flacon. Sutton Place wordt beschouwd als een bolwerk van VN-diplomaten, en dus is de mannengeur klassiek en kalm.
Downtown wordt niet alleen bezongen door Petula Clark, menig Bond No. 9 parfum beschrijft de magie van het beroemdste deel van de stad. Van Lafayette Street tot Greenwich Village, van Tribeca tot Wall Street, een breed spectrum is vertegenwoordigd. Een Bond No. 9 signatuurgeur wordt ook toegeschreven aan Downtown. Met zijn bloemig-oriëntaalse noot heeft het Bond No. 9 parfum een meer dan gunstig effect op het charisma van dragers en draagsters. Slechts vier geurnoten zorgen voor een polariserende geur, en dat is misschien precies waarom het het merk zo goed vertegenwoordigt.
Tot slot worden de stranden van New York vertegenwoordigd door onder andere Governors Island. Het Bond No. 9 parfum is opgedragen aan het kleine eiland dat voor de zuidpunt van Manhattan ligt. De voormalige militaire basis is nu een nationaal monument en park. Het houtachtige, kruidige uniseks parfum probeert de geur van de bomen daar te vangen en creëert een geur die je uitnodigt om even stil te staan.
De Andy Warhol parfumlijn heeft een andere aanpak, met parfums gewijd aan de kunstenaar, filmmaker, uitgever en medeoprichter van de Amerikaanse popart die tussen 2007 en 2013 verschijnen. De collectie is gemaakt in samenwerking met de Andy Warhol Foundation for Visual Arts en heeft flacons waarvan de ontwerpen zijn gebaseerd op zijn kunstwerken.
In 2011 werd de limited edition collectie I Love New York gelanceerd, die de hele staat New York en haar vele facetten viert met haar speciale geuren. De collectie bevat bijvoorbeeld het Bond No. 9 parfum For Earth Day en het parfum For Marriage Equality.
Je kunt nog veel meer geuren van het label vinden in onze Bond No. 9 online shop. Inclusief de Bond No. 9 Dubai Collection, die put uit Rahme's ervaringen in het Midden-Oosten.
Een karakteristieke flacon met een creatieve twist
Als speciaal kenmerk vult Bond No. 9 elk parfum in een flacon met een geometrisch ontwerp dat doet denken aan een ster. De meeste varianten hebben een platte, ovale dop. Spring Fling en zijn flankers of Hudson Yards vallen op met een bloem als dop, terwijl SoHo een piramidale top heeft.
Het decoratieve ontwerp van de flacon is in alle gevallen uniek. Kleurrijk, flitsend, sprankelend, artistiek of stijlvol elegant, het ontwerp van elke flacon thematiseert de speciale kenmerken van de locatie in kwestie, het karakter van de geur en de oneindige variëteit van de podiumkunsten.
Afhankelijk van het thema worden de flacons ontworpen in helder glas, maar ook in verschillende kleuren en kleurcombinaties. Motieven, patronen, belettering en decoratieve elementen zoals strikken of Swarovski-kristallen geven duidelijke signalen af. Het eerste "digitale" Bond No. 9 parfum, HTTP://WWW.BONDNO9.COM, heeft zelfs een QR-code op het felgroene flesje.
Bond No. 9 parfum - trendy, artistiek en sfeervol
Bond No. 9 presenteert geuren rond de wereldmetropool New York City. Unieke geuren ontvouwen zich uit de kenmerkende flacons en nemen iedereen die ze ervaart mee in het pulserende leven van de nooit slapende stad New York met al haar fascinatie en eigenaardigheden. Als je online een Bond No. 9 parfum wilt kopen, vind je in onze winkel luxe geuren die de zintuigen betoveren met composities die even geraffineerd als stijlvol zijn, en je kunt je persoonlijke Bond No. 9 parfum goedkoop kopen. Een heel bijzondere geurbeleving die ook als cadeau een mooi figuur slaat!