Klassiek ontmoet modern
Het veelgevraagde en gerenommeerde merk Cerruti 1881 presenteert zich in zijn reclame graag als elegant, stoer en opvallend. De campagne die Cerruti 1881 pour Homme sinds de lancering promoot, is hier ook op gericht. Hierin zien we een man die er bijzonder expressief en mannelijk uitziet: Marc Lavoine. De Franse componist en acteur wordt vooral gekenmerkt door zijn opvallende gelaatstrekken en ijsblauwe ogen, die hem een nogal koele en hoekige uitstraling geven. Hij vervangt de Fransman Peter Coyote, die lange tijd werd beschouwd als het gezicht van Cerruti 1881. De campagne bestond uit verschillende foto's en een clip geschoten of gefilmd door de beroemde fotograaf en filmmaker Peter Lindbergh. Hij fotografeerde ook iconen als Catherine Deneuve, Madonna en Mick Jagger.
Lavoine presenteert zichzelf altijd heel elegant en uiterst nonchalant leunend tegen een muur, zowel op de foto's als in de clip - die, het moet worden opgemerkt, zo is opgebouwd dat het duidelijk opzettelijk doet denken aan het flesje van Cerruti 1881 pour Homme parfum. In een interview onthulde Lavoine dat Cerruti 1881 pour Homme de perfecte combinatie is van moderniteit en classicisme.
Natuurlijk zijn er sindsdien verschillende korte clips vertoond om een speciale verjaardag van het parfum te vieren of om het weer voor de geest te halen. Hierin zien we bijvoorbeeld een man en een vrouw, beiden gekleed in antieke kleding, terwijl ze naar elkaar toe lopen door een tunnel van golfplaten of een trap op. Vooral de koele kleurkeuze valt hier op, waardoor de clip erg flets en daardoor gereduceerd overkomt. Er zijn ook enkele beelden waarop alleen de fles te zien is.