Benadruk je persoonlijkheid op kunstzinnige wijze met Ed Hardy parfum
Het merk Ed Hardy staat voor vrijheid, provocatie en kunst. De jeugdige esprit inspireert mensen van alle leeftijden voor wie een gevoel van vrijheid belangrijk is. In de beginjaren maakte Ed Hardy naam in de modewereld met kleding met tatoeagemotieven. Na verloop van tijd werden er meer accessoires aan de collecties toegevoegd en geuren omdat daar veel vraag naar was. De geuren maken indruk met hun unieke composities en artistieke flacons. Ed Hardy parfum kan online worden gekocht, waar fans een breed scala aan geuren en mode kunnen vinden.
Modelabel Ed Hardy is gebaseerd op tatoeages
De ontwerper en tatoeëerder Donald Edward Talbott Hardy zit achter het label Ed Hardy. Hij is geboren op 5 januari 1945 in Iowa. Hij was al op jonge leeftijd geïnteresseerd in kunst en mode en volgde een opleiding tot tatoeëerder bij Phil Sparrow. In 1973 breidde hij zijn kennis uit met de Japanse meester-tatoeëerder Hori Hide. In 1974 opende hij zijn eigen tattoo studio in de VS. Zijn focus lag op het artistiek uitdrukken van zijn lichaam en het benadrukken van zijn eigen persoonlijkheid. In 1987 schreef hij samen met de Japanse kunstenaar Horiyoshi III het boek "Tattoo Designs". Voor Don Ed Hardy zijn tatoeages een artistieke uitdrukking van zijn eigen persoonlijkheid. De ontwerper richtte in 1982 samen met zijn vrouw Francesca Passalacqua "Hardy Marks Publications" op en publiceerde 25 boeken over tatoeages en kunst. In 2002 richtte hij het modelabel op, dat beroemd werd door Christian Audigier. De mode van Ed Hardy nam ook een hoge vlucht in Duitsland en Europa, maar het enthousiasme voor de modeartikelen neemt steeds meer af. De geurcomposities zijn modern en drukken de belangrijke waarden van de tatoeëerder uit. Het doel van de kunstenaar is om taboes te doorbreken en zichzelf uit te drukken.
Ed Hardy collecties en Ed Hardy parfum
Ed Hardy is vooral wereldwijd bekend als modelabel. De mode-items worden gekenmerkt door versieringen en motieven die doen denken aan tatoeages. Soms zijn ze effen, soms versierd met strass-steentjes. De producten van Ed Hardy spreken zowel mannen als vrouwen aan. De tatoeagestijl is onmiskenbaar en iedereen die producten van dit label heeft gezien, herkent ze meteen. Hetzelfde geldt voor het Ed Hardy parfum voor vrouwen en het Ed Hardy parfum voor mannen. Deze vallen in de eerste plaats op door hun design, waarvan de stijl is gebaseerd op de Ed Hardy mode. De geuren voor mannen en vrouwen zijn visueel duidelijk van elkaar te onderscheiden; alleen al door naar de flacons te kijken is duidelijk welke voor mannen en welke voor vrouwen bedoeld zijn. Ed Hardy deodorants en eau de parfums zijn voorzien van de typische motieven van tijgers, draken, slangen of schedels, die vakkundig worden gecombineerd met bloemen en decoraties op de flacons.
Ed Hardy for Women maakt indruk met zijn bloemige geurcompositie van exotisch fruit en bloemen, die de vrouwelijke kant van de draagster benadrukt. Op de flacon staan de sleutelwoorden "Leven", "Liefde" en "Geluk", die als positieve levenswaarden worden beschouwd. De basisnoten van deze damesgeur bestaan uit amber, wrang leer en muskus, die worden gecombineerd met tonkaboon en een vleugje vanille om een unieke geur te creëren. Ed Hardy parfum voor vrouwen doet denken aan een zomerse weide met exotische accenten in de top- en hartnoten. De essenties van pittige grapefruit, frisse mango en aardbei, gecombineerd met frisse appel, worden afgerond met lindebloesem, delicate roos, kruidige waterkers en fresia.
De mannengeur Ed Hardy Love & Luck Men drukt daarentegen het risico uit dat gepaard gaat met het spel van de liefde en maakt indruk met mannelijke essences samengesteld uit eikenmos, cumarine en lavendel en geperfectioneerd door houtachtige basisnoten.
Ed Hardy geuren zijn perfect voor mannen en vrouwen die waarde hechten aan hun eigen persoonlijkheid en zich kunstzinnig willen uitdrukken. Ed Hardy parfum kopen en deel uitmaken van de levensstijl waar de artiest voor staat is ongecompliceerd, want het is mogelijk om Ed Hardy parfum online te kopen.
Beroemdheden die enthousiast zijn over Ed Hardy parfum en mode
Veel beroemdheden zijn enthousiast over Ed Hardy parfums en mode. Dit zijn onder andere de succesvolle zangeres Gwen Stefanie, Oscarwinnaar Jamie Foxx en Paris Hilton. Ed Hardy mode en Ed Hardy herengeuren zijn populair bij beroemdheden zoals voetbalster David Beckham, voormalig Duits international Sebastian Schweinsteiger en Stefan Effenberg.
Ed Hardy parfums benadrukken je eigen persoonlijkheid
Ed Hardy producten blijven veel mensen inspireren. Don Ed Hardy heeft echter niet veel te maken met de modecollecties zelf. Hij verkocht er de licentierechten voor en was zelf zeer verrast door de hausse die zijn motieven teweegbrachten. De Japanse motieven werden oorspronkelijk gebruikt om gevangenen of zeelieden te identificeren voordat ze bekend en populair werden in de modewereld. Christian Audigier, die voor verschillende labels werkte en Don Ed Hardy leerde kennen door een bedrukt shirt, was zeker het meest succesvol. Er ontstond echter een breuk tussen de twee. Ed Hardy verklaarde zelf dat hij de shirts van het label niet zou dragen, maar anderen niet zou beoordelen op hoe ze zich kleedden.
En vandaag?
Don Ed Hardy is met beide benen op de grond blijven staan en leeft nog steeds van zijn voorliefde voor kunst. De kunstenaar heeft zelf sinds 2009 geen tatoeages meer gezet vanwege artritis, maar tatoeëerders in zijn studio in San Francisco zorgen ervoor dat zijn concept van kunst wordt doorgegeven.
Christian Audigier, die het merk zo bekend, populair en misschien ook wel berucht maakte, overleed in 2015 op slechts 57-jarige leeftijd aan de gevolgen van een beenmergziekte. Hij had het label Ed Hardy echter al in 2011 verkocht en richtte zich daarna op andere projecten, onder andere in samenwerking met zijn dochter.
Parfums voor iedereen
In principe kan iedereen Ed Hardy-geuren creëren. Ed Hardy parfum is goedkoop online te koop en de kunstzinnige flacon is al een echte eyecatcher voor bezoekers. Wie Ed Hardy mode of geuren draagt, moet dat dus niet doen om trendy te zijn, maar als de motieven en geurcomposities passen bij de eigen persoonlijkheid.