Het unieke frisse, verkwikkende Juliette Has a Gun Ego Stratis is een ode aan de veelzijdigheid en complexiteit van de moderne vrouwelijkheid. De opwindende geur speelt handig met de meest uiteenlopende facetten, soms romantisch, soms een sensuele verleider, soms vrolijk en licht, maar dan weer intens en mysterieus, soms met een delicate vrouwelijkheid en soms met een jongensachtige charme. Het onmiskenbare parfum combineert schijnbare tegenpolen tot een onweerstaanbare compositie die de grenzen doet vervagen en zijn eigen regels volgt.
Het buitengewone Juliette Has a Gun Ego Stratis opent met een sprankelende, frisse citrusnoot. Bergamot, citroen en mandarijn smelten samen tot een heerlijke en verkwikkende fruitcocktail. In de hartnoot presenteert de opwindende geur een intens zeeakkoord met calone, dat wordt vergezeld door delicate neroli en sappig-zoete bosbessen. Ambroxan, cederhout en muskus vormen de verfijnde, verleidelijke basisnoot die de geur harmonieus afrondt.
Niet alleen speelt de geur van Juliette Has a Gun Ego Stratis handig met de grenzen tussen mannelijkheid en vrouwelijkheid, ook de flacon combineert klassieke mannelijke en vrouwelijke elementen. De eenvoudige cilindrische vorm met zachte rondingen contrasteert met de intense, donkerblauwe kleur, die de fles een meer mannelijke uitstraling geeft.
De fles is gemaakt van hoogwaardig glas, dat schittert in een moderne, licht transparante ombré-look. De dikke basis van kristalhelder glas onderscheidt de geur visueel. Op de voorkant van de flacon staat het licht sierlijke Juliette Has a Gun-logo en een eenvoudig "Ego Stratis "-schrift in elegant zilver. De licht conische dop in glanzend zilver maakt het ontwerp compleet.
Achter de betoverende Juliette Has a Gun Ego Stratis schuilt de oprichter van het label zelf, Romano Ricci. De jonge Fransman werkt nog steeds in het geurlaboratorium van zijn eigen bedrijf en creëert zijn spannende geuren met liefdevolle aandacht voor detail. Dit is vooral verrassend omdat Ricci nooit een opleiding tot parfumeur heeft gevolgd. Als autodidact leerde hij zichzelf de belangrijkste basisprincipes en vandaag de dag houdt hij ervan om bewust de regels van de traditionele parfumerie te breken om nieuwe, creatieve composities te creëren. Hij ziet zijn werk als een samensmelting van vakmanschap en artistieke creativiteit.
Het onweerstaanbaar verfrissende Juliette Has a Gun Ego Stratis speelt bewust met de schijnbare tegenstrijdigheden van de moderne vrouwelijkheid. En ook de commercial voor het parfum speelt in op dit thema. De korte clip toont de verschillende facetten van vrouwelijkheid, gesymboliseerd door de confrontatie van een elegant geklede vrouw met lang, vol haar en dezelfde vrouw in een veel androgyne look met jeans, een rockend leren jack en gladgestreken haar. De artistieke zwart-wit opnamen laten zien hoe de twee aanvankelijk met elkaar vechten, maar elkaar uiteindelijk liefdevol omhelzen. Om de complexiteit van het menselijke karakter verder te benadrukken, stelt de advertentie de vraag "Wie ben ik?" en beantwoordt deze zelf met de woorden "Ik ben niet één. Ik ben velen.".