Juliette Has a Gun Lady Vengeance: Tijdloze rozengeur met een moderne twist
Sensueel, wild en vol fascinerende geurnoten! Met Lady Vengeance heeft het cultmerk Juliette Has a Gun een onmiskenbare geur gecreëerd waarin de roos centraal staat. Het debuteerde in 2006 en was de eerste geur van het nichelabel. De compositie opent met een lichte en sprankelende topnoot van bergamot en lavendel. De positieve eerste indruk maakt snel plaats voor een nog krachtigere geurbeleving. De hartnoten van Bulgaarse en Marokkaanse roos en patchoeli, hedione en het houtachtig-kruidige iso-e-super ontvouwen zich met volle kracht en voeren de zintuigen mee naar een magische rozentuin. Met vanille, witte muskus en ambroxan brengt de basisnoot een harmonieuze warmte en lichte zoetheid in het veelzijdige totaalresultaat.
Zoals alle Juliette Has a Gun-geuren is Lady Vengeance gebotteld in een opvallende flacon die gegarandeerd hoofden doet omdraaien. De flacon is ontworpen door Sylvie de France, die diepzwart, vurig rood en contrasterend wit koos voor haar artistieke visie. De gedurfde kleuren worden subtiel aangevuld met een romantisch bloemenpatroon.
Achter elk succesvol parfum schuilt een briljante parfumeur. In het geval van Juliette Has a Gun Lady Vengeance is dat Francis Kurkdjian. De Fransman met Armeense roots wordt erkend als een van de meest getalenteerde neuzen van zijn generatie en creëert regelmatig bestsellers voor grote namen als Burberry en Elie Saab. Nadat Francis Kurkdjian in de jaren 80 niet slaagde voor het toelatingsexamen voor een prestigieuze balletschool in Parijs, wijdde hij zich volledig aan zijn tweede passie: de wereld van geuren! Op de jonge leeftijd van 26 creëerde hij Le Male van Jean Paul Gaultier, een van de best verkochte parfums ter wereld. Kurkdjians werk aan Juliette Has a Gun Lady Vengeance is een andere mijlpaal in zijn carrière.
Rock ontmoet romantiek - dit is het motto waaronder de collectie, waaronder Juliette Has a Gun Lady Vengeance, wordt geadverteerd. De geuren van het merk belichamen een moderne versie van Shakespeare, het is poëzie die parfum wordt. De Julia uit het beroemdste werk van de dichter zou er vandaag zelfverzekerd, verleidelijk en onbevreesd uitzien. Haar sterkste wapen is de geur die ze draagt. De foto's die geselecteerd zijn voor de reclamecampagne tonen een vrouw met donkere make-up, rode lippen en wild haar, haar vingers brutaal gevormd tot een pistool. Een wilde verschijning die toch vrouwelijkheid uitstraalt. Net als de rozen in Lady Vengeance.