Het creatieve brein achter Juliette heeft een pistool
Romano Ricci, de oprichter en creatieve geest achter Juliette has a Gun, komt uit een echte mode- en parfumdynastie. Als kleinzoon van modeontwerpster Nina Ricci en parfumeur Robert Ricci is hij praktisch geboren met het talent. Met zijn eigen parfumcollectie benadrukt hij wat een geur niet alleen met een vrouw doet, maar ook met haar, door een allesomvattende ervaring te creëren die geen enkel facet onberoerd laat. Juliette has a Gun Lipstick Fever is nog maar een voorbeeld van Romano Ricci's aandacht voor de vrouwelijke geurwereld.
Wat belangrijk is voor Romano Ricci, in tegenstelling tot de traditionele geuren van zijn eigen familie, is het verkennen van nieuwe geurwerelden. Dit gaat minder over experimenteren met avontuurlijke ingrediënten en meer over de nieuwe interpretatie van geuren voor zelfbewuste, elegante vrouwen die weten wat ze willen en die dezelfde verwachtingen hebben van hun geur.
Het doel van het werk aan Juliette has a Gun is om het zoete te vertalen in het spannende en koele. Romano Ricci put uit alle ervaring en indrukken die hij heeft opgedaan als Fransman uit een mode- en parfumfamilie. Hij stelt zich zijn geuren voor als een onzichtbare jurk die degenen die ervoor kiezen het te dragen, omhult en tooit. Uitstekende voorbeelden van Romano Ricci's geuren zijn Juliette has a Gun Lady Vengeance, Juliette has a Gun Moscow Mule en Juliette has a Gun Gentlewoman.