Van de kapsalon tot de privébadkamer
Redken staat voor hoge kwaliteit en is erg populair bij zowel kappers als particulieren. Wie Redken producten koopt, weet dat hij goede haarverzorging krijgt. Het merk is onderdeel van L'Oréal en is wereldberoemd. Redken richt zich op haarverzorgings- en stylingproducten voor mannen en vrouwen.
Redken werd oorspronkelijk in 1960 opgericht door de actrice Paula Kent en de chemicus Jheri Redding. Hun doel was om hoogwaardige haarverzorgings- en stylingproducten te ontwikkelen. De producten van Redken waren voorheen alleen te koop in kapsalons en worden tot op de dag van vandaag voornamelijk ontwikkeld voor haarstylisten en kappers. Particulieren kunnen er daarom van uitgaan dat de Redken verzorgingsseries voldoen aan de hoogste eisen en zijn afgestemd op individuele behoeften.
Redken werd in 1993 gekocht door L'Oréal USA en in 2007 opgenomen in de lijst "Icons of the American Marketplace". Dit is een lijst van uitstekende Amerikaanse merken. Redken heeft overigens afgezien van een uitgebreid logo. De klassieke letters die de producten sieren zijn wereldberoemd en iedereen die Redken producten wil kopen weet meteen waar hij of zij naar kijkt.
Haarstyling en verzorging voor elk denkbaar type
Als je Redken producten tegen een gunstige prijs wilt kopen, hoef je niet in te leveren op kwaliteit. Kopers kunnen vaak profiteren van kortingen online of bij de kapper. Redken biedt haarverzorgings- en stylingproducten voor een grote verscheidenheid aan haartexturen. Er zijn ook speciale producten voor voorbehandeld haar, zoals gekleurd haar, en er wordt ook rekening gehouden met andere speciale behoeften. De bekendste Redken producten zijn
- All Soft: voor droog en broos haar
- Color Extend Magnetics: voor gekleurd haar
- Extreme: voor beschadigd haar
- One United: behandeling voor alle haartypes
- High Rise Volume: voor meer volume
- Beach Envy Volume: voor losse golven
- Curvaceous: voor krullend haar
- Frizz Dismiss: hydraterende bescherming en gladmakend haar
- Blonde Idol: intensieve verzorging voor blond haar
- Scalp Relief: helpt bij een schilferige en vette hoofdhuid
Op het gebied van styling heeft Redken onder andere de volgende producten gelanceerd:
- No Blow Dry: stylingproducten voor aan de lucht drogen
- Definitie & Structuur: catwalk style
- Volume: voor meer volume
- Smoothing & Gladheid: voor zeer glad haar
- Hittestyling: om te beschermen tegen de effecten van hitte
- Flex: gelpasta
Naast deze producten biedt Redken haarverzorgingsproducten speciaal voor mannen, zoals
- Clean Brew: voor het reinigen van het haar
- Refresh: verzorging voor hoofdhuid en haar
- Kleurverbetering: speciale verzorging voor wit haar
- Gel, paste, wax/pommade: voor perfecte styling
Haarvriendelijke kleuringen van Redken
Redken staat niet alleen bekend om zijn uitstekende kwaliteit in haarverzorging en styling, maar ook in haarkleuring. De kleuren maken indruk met hun helderheid en zijn zacht voor het haar. Kleurstoffen bevatten vaak toevoegingen zoals ammoniak, die een zeer sterke geur hebben en de haarstructuur kunnen beschadigen. Redken Chromatics kleuren hebben een vierdimensionaal effect en zijn zacht voor het haar. Redken gebruikt geen schadelijke additieven.
De kleuringen zijn exclusief verkrijgbaar voor kapsalons.
Alleen hooggekwalificeerde Redken stylisten werken in Redken salons.
De productlijnen van het haarverzorgingsmerk Redken voldoen aan hoge eisen. Dit geldt ook voor de stylisten en kappers in Redken salons. Iedereen kan op de officiële homepage vinden waar de dichtstbijzijnde Redken salon is. De kappers daar hebben niet alleen hun opleiding afgerond, maar hebben ook speciale seminars bijgewoond om verdere kwalificaties te behalen en te voldoen aan hoge normen op het gebied van styling en haarverzorging.
De kappers en stylisten in deze salons werken alleen met Redken producten. Een uitgebreid consult vóór de eerste styling maakt op verzoek deel uit van de service. Afhankelijk van de haarstructuur en het haartype verschillen de gebruikte haarverzorgingsproducten of kleurstoffen.
Redken blijft trouw aan haar eigen richtlijnen
Redken producten volgen één richtlijn: Ze moeten altijd een pH-waarde tussen 4,5 en 5,5 hebben. Bovendien zijn de producten gebaseerd op eiwitten. Dankzij de speciale samenstelling van de individuele verzorgings- en stylinglijnen is dit merk wereldwijd bekend geworden en heeft het zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Mooi, verzorgd haar en een prettige styling waren erg belangrijk voor de oprichters van het bedrijf.
Het hoofdkantoor van Redken is gevestigd aan 5th Avenue in New York. Daarom vinden geïnteresseerden de volledige naam op sommige producten of op de homepage van Redken: Redken 5th Avenue NYC.
Uniek patent en Redken hairstylist Marco Arena
Redken producten zijn individueel ontwikkeld. De ingrediënten zijn op elkaar afgestemd volgens een gepatenteerd proteïne-vocht balancerend concept. De bekende stylist Marco Arena styled beroemdheden voor verschillende evenementen of prijsuitreikingen met Redken producten. Bij de 15e uitreiking van de Duitse Televisie Awards in Keulen, heeft Marco Arena de beroemdheid Eva Habermann gestyled. De modellen op de Minx Fashion Night in Würzburg waren ook in zijn handen. Maar dat is niet de enige plek waar Redken haarverzorgings- en stylingproducten worden gebruikt.
Tot de klantenkring van de stylist behoren ook Anita Hegerland, bokswereldkampioene Regina Halmich, Caroline Beil, Alexandra Kamp en Christine Kaufmann.
Redken is maatschappelijk betrokken
In 2010 kwamen stylisten van Redken samen in Frankfurt als onderdeel van de Redken Cut Marathon om de 50e verjaardag van het haarverzorgingslabel te vieren. Voor een donatie van 30 euro adviseerden en styleden ze de bezoekers. Beroemdheden legden zichzelf ook in de handen van de Redken stylisten. Dit waren onder andere Katy Karrenbauer, Milka Loff Fernandes en Jo Weil. Het ingezamelde geld werd gebruikt om het kinderfonds van de Bundesverband Deutsche Tafel e.V. (Duitse Voedselbankvereniging) te steunen. De Cut Marathon vond plaats in 20 landen en trok talloze beroemdheden.
Redken producten maken indruk op talloze beroemdheden
Redken stylisten stylen niet alleen beroemdheden op evenementen, maar ook in het dagelijks leven. Cliënten van de Münchense stylist Santino Primavera zijn onder andere Claudia Effenberg, Cora Schumacher, Dana Schweiger, Magdalena Brzeska, Giulia Siegel en Sarah Kern. De stylist uit Redken heeft ook indrukwekkende tv-optredens gemaakt op Pro Sieben, RTL en Sat.1. Op de foto's van zijn fotoshoots wordt al snel duidelijk dat het haar gewoonweg perfect en zeer verzorgd is, wat duidelijk spreekt voor de kwaliteit van de Redken producten.
Producten van kapperskwaliteit in je eigen garderobe
Redken producten kun je goedkoop online bestellen. Kappers bieden soms speciale aanbiedingen voor de aankoop van Redken producten.
Speciaal ontwikkelde haarbehandelingen en shampoos van Redken herstellen beschadigd haar of beschadigde haarstructuren. De professionele haarproducten zijn niet verkrijgbaar in een discountwinkel, maar alleen online of bij een kapperszaak of salon.