Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Een houtgroene geurcreatie

Met Giorgio Armani Eau de Cedre lanceerde Giorgio Armani in 2015 een verfrissende, houtgroene eau de toilette voor mannen. Op het eerste gezicht maakt de fles duidelijk welke geurkleur het is. Een wens die door de parfumeur Mathilde Bijaoui werd verzonden en met veel gevoel werd vervuld. Ze mengde subtiele mannelijke akkoorden met frisse en kruidige noten en creëerde met Giorgio Armani Eau de Cedre niet alleen een eau de toilette voor mannen. Ze nam het originele Eau Pour Homme van Armani en gaf het zowel een nieuw kleed als een nieuwe ziel. Giorgio Armani Eau de Cedre inspireert vrienden van het label en creëert tegelijkertijd nieuwe kennissen.
De topnoot bevat bergamotcitroenen, citroenen en violette bladeren. Komijn, kardemom en salie geven de kruidige hartnoot. Zwarte thee rond Giorgio Armani Eau de Cedre af in de basis, samen met zachte ceder en fijn suède.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Met Giorgio Armani Eau de Cedre wilde het label een geur creëren die net zo geschikt was voor het werk als voor ontspanning of een elegant diner. Giorgio Armani Eau de Cedre is aanwezig, maar niet opdringerig, heeft een zeer goede silage en duurzaamheid.

Schoonheid kent zijn weg

Mathilde Bijaoui is een intelligente, soulvolle en mooie vrouw, wiens uiterlijk ook zou passen bij een model of een filmster. Maar de verantwoordelijke van Giorgio Armani Eau de Cedre besloot al op jonge leeftijd dat ze liever parfumeur wilde worden. Ze legde dit uit aan haar verwonderde ouders na een bezoek aan de beroemde Osmothèque in Versailles met hen. Voor de liefhebbers van geuren is de Osmothèque in Versailles een veel grotere attractie dan het wereldberoemde kasteel. De Osmothèque bewaart de recepten van de geuren, van alle geuren die u kunt krijgen van. Zelfs millennia oude recepten van geurcreaties zijn er te vinden. Het bezoek maakt het voor Mathilde Bijaoui gemakkelijk om haar wens om parfumeur te worden uit te drukken. Ze ging naar de relevante scholen en werkte vervolgens voor verschillende grote labels, zoals Mane of IFF.
Giorgio Armani Eau de Cedre is niet de enige die creatief is. Ze ontwikkelde meer dan 40 uitstekende parfums, en er zullen er zeker nog veel meer. Ze werkte voor bdk Parfums, Charriol, Penhaligon's, Roberto Cavalli, Etat Libre d'Orange en Dsquared². Mathilde Bijaoui houdt van verse componenten, die ze graag mengt met aromatische of kruidige akkoorden. Ze verdiept zich in de geschiedenis van het toekomstige parfum en vormt er een beeld van in haar hoofd. Bovendien geeft het de geuren doordachte kleuren die moeten harmoniëren met elkaar. Giorgio Armani Eau de Cedre is ook op deze manier geboren, wat vrienden van lichte geuren absoluut enthousiast maakt.

Vrouwelijke kunstenaars onder elkaar

Geurkunstenaar Mathilde Bijaoui creëerde Giorgio Armani Eau de Cedre, de ontwerper Rozenn Mainguene de fles. Ze was verantwoordelijk voor de originele fles van Armani Eau Pour Homme, wiens ontwerp ook werd gebruikt voor Giorgio Armani Eau de Cedre. De rechte lijnen van de fles, die schuin omhoog lopen, laten de fles eruit zien als een huis. De zwarte sluiting is rond en onderaan versierd met zilveren lijnen. Dezelfde lijnen zijn ook terug te vinden op de bodem van de fles, waar ze zowel stabiliteit als elegantie benadrukken. Het witte lettertype, groot Armani, klein onder Giorgio Armani Eau de Cedre, benadrukt ook de tijdloosheid van de fles. Het bewijst hoe goed Rozenn Mainguene haar vak begrijpt en dat een fles er zo anders uitziet als ze gevuld is met een groene geur. Ze creëerde de fles voor mannenhanden, waarin ze zich net zo comfortabel voelen als de mannenhuid van Giorgio Armani Eau de Cedre.

Elegantie heeft geen campagne nodig

Het label Giorgio Armani is wereldberoemd, het heeft geen grote campagnes nodig. In het geval van Giorgio Armani Eau de Cedre is het label gebaseerd op mond-tot-mondreclame en het succes van de geur bewijst Armani gelijk. De industriegigant L'Oreal brengt de Eau de Toilette op de markt en besloot samen met Armani slechts één fotocampagne te maken, waarbij de fles op de voorgrond staat. Ze wilden voorkomen dat bepaalde gezichten en types geassocieerd zouden worden met het parfum, want Giorgio Armani Eau de Cedre is voor alle mannen die in de zomer iets lichter willen.
De frisse, groene, houtachtige aanwezigheid wordt vaak vergeleken met thee die op ceders valt, na de beroemde roman "Sneeuw die op ceders valt". In feite zijn de thee, de ceder en de aromatische ledergeur vrij helder, maar nog steeds onverwacht licht. Giorgio Armani Eau de Cedre is een heerlijke geur die altijd en overal gedragen kan worden, dag en nacht, op zakenreizen of tijdens romantische uren voor twee. De aanwezigheid van Giorgio Armani Eau de Cedre biedt een verleidelijke lichtheid die gewoon inspireert.
Het label zelf zegt over Mr. Eau de Toilette dat het de kwintessens van de Armani stijl is. Of u nu van de mode en accessoires van Giorgio Armani houdt, dat is volledig irrelevant voor de passie waarmee de geuren van het label zich laten voelen en ook de mannen overtuigen die anders geen gebruik maken van Armani. Tot slot kunt u Giorgio Armani Eau de Cedre altijd dragen als u er zin in hebt, in winter en zomer, in het stressvolle dagelijkse leven helpt het om het hoofd koel te houden en het is ook goed voor een avondje uit in de club.
Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.