Givenchy Hot Couture - De iconische geurklassieker in een nieuw jasje
Zoete fruitige noten, verleidelijke bloemenakkoorden en een verrassende kruidigheid komen samen in Givenchy Hot Couture om een sprankelende, elegante mix te creëren. De verfijnde geur voor vrouwen werd voor het eerst gelanceerd in 2000 en werd al snel een populaire parfumklassieker. Nu - meer dan 20 jaar na de oorspronkelijke lancering - heeft Givenchy Hot Couture opnieuw op de markt gebracht in een licht herziene en gemoderniseerde versie.
De kenmerkende geurnoten die het origineel zijn onmiskenbare sensuele en vrouwelijke karakter gaven, zijn behouden gebleven: De moderne compositie opent met een pittig-zoete, fruitige noot van heerlijke frambozennectar. Een verleidelijk jasmijnakkoord ontvouwt zich in de hartnoot en geeft de geur sensuele warmte. De basisnoot van Haïtiaanse vetiver rondt het verfijnde parfum vakkundig af met een elegant, houtachtig-balsamisch aroma.
Als onderdeel van de nieuwe editie van Givenchy Hot Couture is niet alleen de geur gemoderniseerd, maar is ook de flacon opnieuw ontworpen.
De slanke, hoekige vorm met licht afgeronde hoeken past perfect bij de elegante geur. Het hoogwaardige, kristalheldere glas biedt een duidelijk zicht op de glinsterende lichtroze vloeistof binnenin. De dikke basis en de lichte verdikking bij de hals van de flacon zijn subtiel en toch een echte blikvanger. Het etiket heeft ook een minimalistisch, modern ontwerp. Op het witte vierkant staan alleen de naam van het parfum en de merknaam in duidelijke zwarte letters, gevolgd door het logo van het modehuis in een heel subtiele off-white kleur. De eenvoudige zwarte dop rondt de tijdloos elegante look af.
Achter het verleidelijke Givenchy Hot Couture zit het Franse luxelabel Givenchy. Het bedrijf staat bekend om zijn verfijnde haute couture collecties, hoogwaardige prêt-à-porter mode en luxe accessoires, parfums en cosmetische producten. Givenchy werd in 1952 opgericht door graaf Hubert de Givenchy. De ontwerper, die bekend staat als de "aristocraat van de mode", kwam uit een Franse aristocratische familie. Toch had hij aan het begin van zijn carrière als modeontwerper nogal weinig geld en daarom gebruikte hij goedkope stoffen zoals katoen of linnen voor zijn eerste collectie en combineerde hij deze met wat nobelere materialen. De ontwerpen waren ook ongewoon eenvoudig. Desondanks waren de stukken meteen een hit op de zeer competitieve Parijse modemarkt. Na deze eerste successen richtte Givenchy zich steeds meer op luxueuze materialen en ontwierp hij ook meer dramatische outfits in felle kleuren. Maar minimalistische, elegante, tijdloze ontwerpen kwamen ook steeds terug in zijn collecties.
De parfumdivisie van Givenchy werd opgericht in 1957. Net als bij de mode staan ook bij de luxueuze geurcreaties fijne ingrediënten en tijdloze maar geraffineerde composities centraal. Zoals de iconische Givenchy Hot Couture.
Givenchy werd eind jaren 1980 overgenomen door LVMH en is vandaag de dag nog steeds in hun bezit.