Jean Paul Gaultier Divine - Ontsteek de goddelijke vrouwelijkheid
De Jean Paul Gaultier Divine geurserie werd gelanceerd in 2023 en bestaat uit een eau de parfum, een bodylotion en een douchegel. De geur is een mysterieuze combinatie van witte bloemen, lelie, zilte en aquatische noten en meringue. Het resultaat is een fundamenteel zoete, bloemige geur die ook frisse, romige en aquatische kanten heeft. Deze tegenstelling is zowel fascinerend als aantrekkelijk. Divine kan in een oogwenk verslavend worden. De goddelijke geur past bij elke gelegenheid en elk seizoen.
De flacon van Jean Paul Gaultier Divine heeft de karakteristieke basisvorm van alle Gaultier-geuren: het korset. De flacon van Divine toont het bovenlichaam van een vrouw teruggebracht tot hoekige trekken en vertegenwoordigt zo niet alleen haar vrouwelijkheid maar ook haar kracht. Het korset bestaat uit heldere lijnen die een kegelvormige bustier vormen en bij het kruis taps toelopen naar het lichaam. De heup van de fles is van glas en onthult de gouden vloeistof. Een ring aan de hals van de fles symboliseert een kostbaar sieraad. De goddelijkheid van de geur straalt uit elke vezel van de fles.
Quentin Bisch' eerste parfum Réminiscence voor Réminiscene (in samenwerking met Michele Saramito) trok al de aandacht van het publiek en experts. Veel van zijn andere creaties, zoals Delina voor Parfums de Marly of Angel Muse voor Mugler, waren ook grote successen. Bisch heeft ook een vruchtbare samenwerking met Jean Paul Gaultier, dat onder andere La Belle en Le Beau (beide samen met Sonia Constant) heeft geproduceerd. Voor Jean Paul Gaultier Divine heeft Quentin Bisch gekozen voor een verrassende en zeldzame combinatie van zoete en hartige noten omringd door frisse bloemen. Hier was een tovenaar aan het werk.
De reclamecampagne voor de Jean Paul Gaultier Divine parfumreeks toont vrouwen in gouden korsetten, waarbij de korsetten net zo verschillend zijn als de vrouwen zelf. Want in elke vrouw zit die goddelijke vonk, een diepe sensualiteit, maar ook grote kracht en de kracht om de wereld te veranderen. Reclame flirt met oude en nieuwe symbolen van vrouwelijkheid. De ene film doet denken aan Botticelli's "Geboorte van Venus", de andere aan Cleopatra in bad. Het ontwerp van de flacons doet dan weer denken aan Madonna's legendarische korset uit 1990, dat Jean Paul Gaultier voor haar ontwierp. Jean Paul Gaultier Divine verenigt dus oude en nieuwe vormen van vrouwelijkheid in één kostbare geur.