Joop! Homme, een Adonis en een roze fles
Joop! Homme is een beproefde, klassieke en bekende geur die al meer dan 20 jaar de meningen verdeelt - soms op een positieve en soms op een minder positieve manier. Dit is niet de enige reden waarom de reclamecampagne voor deze populaire en klassieke mannengeur van generatie op generatie is veranderd.
Tot nu toe heeft Joop! Homme zich echter altijd gericht op een jonge, opvallende en goed getrainde man in het middelpunt van de poster of commercial, die wordt omringd door ten minste één, maar vaker nog twee of drie mooie vrouwen. Het doel is immers om de verleiding, extravagantie en dorst naar avontuur te benadrukken waar de geur in zijn geur over spreekt.
Bekende en beroemde modellen of acteurs zijn nog in geen enkele campagne voor Joop! Homme te zien geweest. In plaats daarvan lag de focus op onbekende gezichten die het parfum centraal zetten met veel sexappeal en nog meer blote huid - meestal in een roze decor of tegen een bijpassende roze achtergrond. Want, zoals de slogan zegt: "Echte mannen dragen roze".
Het adverteert een geur waarvan de sexappeal verrassend en bijna een beetje provocerend is. De creatie van sterparfumeur Michel Almairac verrast met een topnoot die bergamot en amalfi citroenen combineert. Deze worden vergezeld door oranjebloesem, jasmijn en kaneel, die een trio van verkwikkende ingrediënten vormen.
Patchouli, sandelhout en honing ronden de creatie af met een aangename warmte en geven het een onweerstaanbare finish die het mannelijke effect versterkt. De sensualiteit wordt echter niet verwaarloosd, maar breekt juist keer op keer door met provocerende elementen. Op deze manier ontwikkelt de creatie een levenshouding die van elk moment iets heel bijzonders maakt.