Joop, een Adonis en een roze fles.
Joop Homme is een beproefd, klassiek en bekend parfum dat al meer dan 20 jaar mensen oproept - soms op een positieve en soms op een minder positieve manier. Dit is niet de enige reden waarom de reclamecampagne voor deze populaire en klassieke mannengeur van generatie op generatie is veranderd.
Tot nu toe was Joop! homme echter altijd gericht op een jonge, onderscheidende en goed getrainde man in het midden van de poster of plek, die gevangen zit door minstens één maar meestal twee of drie mooie vrouwen. Tot slot de verleiding, extravagantie en avontuurlijkheid waarvan de sillage van het parfum ook spreekt.
Bekende en beroemde modellen of acteurs zijn nooit te vinden in een campagne voor Joop! homme. De focus lag op onbekende gezichten die de parfum in het midden zetten met veel sex appeal en nog meer naakte huid - meestal in een roze achtergrond of tegen een bijpassende achtergrond in roze. Want, zoals de slogan zegt: "Echte mannen dragen roze".
Ze adverteren een geur waarvan de seksuele aantrekkingskracht verrast en bijna een beetje provoceert. De creatie van sterparfumeur Michel Almairac inspireert met een topnoot die bergamot en amalfi citroenen combineert. Daarnaast vormen oranjebloesem, jasmijn en kaneel een trio van verkwikkende ingrediënten.
Patchouli, sandelhout en honing ronden de creatie aangenaam warm af en geven het een onweerstaanbare afwerking die het mannelijke effect nog versterkt. Toch wordt sensualiteit niet veronachtzaamd, maar wordt de koers ervan herhaaldelijk door provocerende elementen gebroken. Op deze manier ontwikkelt de schepping een levenshouding die elk moment iets heel bijzonders maakt.