Op weg naar onontgonnen gebieden: De reclamecampagne voor Molton Brown Coastal Cypress & Sea Fennel
Het Britse luxelabel lanceerde de geur Molton Brown Coastal Cypress & Sea Fennel in 2017 onder het motto "Into the Uncharted". Alastair Humphreys, de Britse avonturier en leider van verschillende expedities, is de held van twee reclamespots van slechts 16 seconden. Het Molton Brown-team zag hem als de perfecte belichaming van het fascinerende parfum.
Parfumeur Carla Chabert presenteert Molton Brown Coastal Cypress & Sea Fennel.
Het eerste reclamespotje begint met de slogan van de campagne en toont Humphreys op een rotskust, omringd door zeewier en zeevenkel, terwijl hij in een waterfiets een tocht maakt over de woelige oceaan. Met een schorre stem legt hij uit dat alleen de oceaan een mens echt op de proef kan stellen. Eenmaal buiten is er geen weg meer terug. Dit wordt gevolgd door een groot, uitnodigend onderschrift met de vraag: "Wat is jouw Uncharted?".
De tweede advertentie heeft een bijna identieke structuur. Hierin legt Alastair Humphreys in een waterfiets op de oceaan uit dat het onontdekte precies is wat hij nog nooit heeft ervaren. Zichzelf in het onontdekte storten is de essentie van modern avontuur. Deze advertentie eindigt ook met de suggestieve vraag "What is your Uncharted?".
De foto's voor de campagne voor Molton Brown Coastal Cypress & Sea Fennel tonen een indrukwekkend landschap in zeeblauw. De flesjes van het parfum staan op een rotskust, omringd door zeevenkel en cipres. De golven die op de rots breken spuiten glinsterende waterdruppels die zilver schitteren in de zon. Een helderblauwe lucht en een diepblauwe zee vormen een indrukwekkende achtergrond voor het stilleven.
Een andere foto toont een kleine, bijna ronde compositie van de ingrediënten van Molton Brown Coastal Cypress & Sea Fennel tegen een achtergrond van zeeblauw.