Molton Brown Milk Musk Reclame - welke reclame eigenlijk?
Het bedrijf Molton Brown heeft zich altijd onderscheiden door een zekere terughoudendheid in zijn publieke optreden. Het is meer Brits in zijn onderscheiding dan Amerikaans in zijn schaamteloosheid. Het luide, opdringerige is blijkbaar niet een van de kenmerken waarmee het bedrijf geassocieerd wil worden. Als gevolg daarvan is er geen enkele reclamecampagne Molton Brown bekend van het bedrijf dat echt de aandacht heeft getrokken op welke manier dan ook. De geurserie lijkt Molton Brown Milk Musk ook deze richting op te gaan.
Bij de marktintroductie in 2020 was er zelfs geen enkele commercial van welke aard dan ook die de reclametrommel in de sociale netwerken op zijn minst een beetje zou hebben aangewakkerd. Er is echter een kleine film waarin parfumeur Maïa Lernout informatie geeft over de filosofie achter het parfum. Enerzijds wordt de film heel eenvoudig en onopvallend gehouden. Aan de andere kant wordt Lernout, en dus ook het parfum zelf, op een zeer smaakvolle manier gepresenteerd. Het begint al met het feit dat het in zwart-wit is geschoten. Dit geeft de geur het nostalgische, warme gevoel dat inherent is aan het parfum vanaf het allereerste begin. De Française Lernout drukt haar gedachten in het Engels uit in een waardige sfeer. Haar duidelijk hoorbare Franse accent is niet alleen uiterst charmant, maar zorgt ook voor een zeker kosmopolitisme. De hele productie is smaakvol, stijlvol en waardig in de beste zin. Blijkbaar moet hier niets worden geprezen. Het gaat er veeleer om te overtuigen en uit te leggen.
Dat Molton Brown zijn geur natuurlijk nog steeds wil verkopen, moet duidelijk zijn. Het idee dat daar niet veel hype voor nodig is, maar dat het product voor zichzelf spreekt, staat natuurlijk op de voorgrond. Hetzelfde geldt voor Molton Brown Milk Musk de reclamemotieven die altijd het decor vormen voor de flacon.