Bvlgari Aqva pour Homme Marine - de frisheid van de zee voor de moderne mens

Voor ons mensen is de zee altijd zoiets als een plek van verlangen - zelfs als we al aan zee leven. Water staat in het algemeen voor frisheid en levendigheid. Geen wonder: Al het leven komt eindelijk uit het water. En zonder water zou er geen leven zijn. Al deze aspecten worden Aqva pour Homme Marine tot op zekere hoogte benut door de mannengeur Bvlgari. Het is een aquatische geur die een enorme hoeveelheid frisheid en positieve energie uitstraalt.

De topnoot stijgt dan op met pompelmoes die even sappig als pittig is en geflankeerd wordt door neroli. Het bevat ook mandarijn en bittere sinaasappel. Neptunusgras en rozemarijnbloesems ontmoeten elkaar in de hartnoot. Ze zijn omgeven door andere geuren die in het algemeen als aquatisch kunnen worden omschreven. In de basisnoot geven mineraal amber en cederhout zich eindelijk een bijna klassieke rendez-vous.

Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:

De gehele samenstelling geeft het goede gevoel van een zonnige ochtendfrisheid. Het lijkt levendig en vol leven. Tegelijkertijd zijn er echter ook veel mannelijke indrukken die Bvlgari Aqva pour Homme Marine duidelijk identificeren als een mannengeur. De doelgroep is duidelijk de moderne mens, die stevig geworteld is in het leven en extreem kosmopolitisch is.

alle klanten beoordelen positieve
Bvlgari Aqva pour Homme Marine
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 3 klant adviezen

Commentaar van
Lekker fris
Deze douchegel is heerlijk fris en verkwikkend. Reinigt de huid zachtjes en grondig en geeft je de hele dag een heerlijk fris gevoel.
Commentaar van
zeer goed product
Ik gebruik uitsluitend lotion/balsem producten. Dit product trekt lekker snel in en ruikt lang. Je hebt eigenlijk geen parfum meer nodig. Irriteert de huid helemaal niet.
Commentaar van
vakantiegevoel!
Net voor de vakantie deze geur gekregen. Nu ik terug ben doet hij me nog altijd aan de zwoele zomeravonden denken. Ik ben fan! Niet alleen van de geur maar ook van Easycosmetic nu!

Jacques Cavallier - de pro achter Bvlgari Aqva pour Homme Marine

De Franse stad Grasse wordt al decennialang beschouwd als de definitieve hoofdstad van de wereldgeuren. De reden hiervoor zijn misschien niet in de laatste plaats de vele fascinerende geuren die men kan ervaren in het gebied rond de relatief kleine stad in de Maritieme Alpen in de buurt van de Côte d'Azur. Er lijken enkele gevolgen te zijn. Hoewel er slechts zo'n 50.000 mensen wonen, komt er een verbazingwekkend aantal zeer succesvolle parfumeurs uit Grasse. Een van hen is Jacques Cavallier, Aqva pour Homme Marine die de mannengeur Bvlgari creëerde.

Vandaag de dag is Cavallier ongetwijfeld een van de groten van zijn beroep. Zijn vader en grootvader waren parfumeurs. Hierdoor kwam hij als kind in contact met dit bijzondere beroep. Op de jonge leeftijd van tien jaar zou hij zijn zomervakantie voornamelijk in het laboratorium van zijn vader hebben doorgebracht. Blijkbaar heeft hij daarbij veel geleerd. Na het afronden van de middelbare school en zonder formele opleiding tot parfumeur werkte Cavallier al voor de parfumfabrikant Charabot. Tegelijkertijd studeerde hij Engels en Spaans aan de Universiteit van Nice. De man heeft daarom zijn vak geleerd door te leren door te doen. De parfumeurs Alberto Morillas en vooral Chantal Roos ondersteunden hem als mentor.

Inmiddels is Cavallier uitgegroeid tot de top van de industrie. Naast Bvlgari heeft hij Aqva pour Homme Marine nog vele andere geuren gecreëerd, waarvan sommige ongelooflijk succesvol zijn. Deze omvatten Bvlgari Extreme, Calvin Klein Eternity Moment, Calvin Klein Truth, Cartier Pasha de Cartier, Christian Dior Midnight Poison, Diesel Fuel for Life, Jean Paul Gaultier Classique, Jill Sander Sander voor mannen, Lancôme Poême en Yves Saint Laurent Cinema. Let op: Dit is slechts een kleine selectie.

Een zeer grote druppel glas

Men vergist zich waarschijnlijk niet in de veronderstelling dat water en het verfrissende effect van water de centrale aspecten zijn waar de mannengeur Bvlgari Aqva pour Homme Marine voor staat. Niet alleen de productnaam geeft dit aan, maar ook het uiterlijk van de geur. Het spreekt voor zich dat het thema water ook centraal moet staan in het ontwerp van de fles. De ontwerpers hebben zich duidelijk gericht op de vorm van een druppel water. Sterker nog: Het lijkt alsof ze zo'n druppel volledig uit glas willen vormen. Alles op dit kleine schip is rond, zacht en vloeiend. De discrete, groen-blauwe kleurstelling in het onderste gedeelte creëert bepaalde associaties met zeewater, als vanzelf. De sluiting daarentegen, die organisch geïntegreerd is in de druppelvorm, glanst zilverkleurig en ziet er dus uit alsof het zonlicht hier de druppel raakt.

Kortom: Bvlgari's bedoelingen Aqva pour Homme Marine werden bijna perfect gerealiseerd en in vorm gebracht met deze fles. Hij is ook een geweldige klusser.

Orion Elcacho is het gezicht van de reclamecampagne

Een geur als Bvlgari Aqva pour Homme Marine heeft een gezicht nodig dat niet alleen mannelijk is, maar ook fris en gedurfd. Dit gezicht is zeker gevonden bij het Spaanse mannelijke model Orion Elcacho. Het is ook de focus van de reclamecampagne die werd gelanceerd om de geur in 2008 te lanceren. Elcacho, die eerder werkte voor Ralph Lauren, Bally, Custo Barcelona, GAP, Valentino en Missoni, is te vinden op de advertenties en posters en in een van de twee plekken van de campagne. Hij werd gefotografeerd door het Spaanse duo Mert Alas en Marcus Piggott. Ze ensceneerden hem vol pittige, mannelijke frisheid - met nat zwart haar en een moedige, zelfs uitdagende blik in de camera. Wie verantwoordelijk is voor de vlekken is niet bekend. Op de eerste plaats is Orion Elcacho weer te zien. Deze keer springt hij koploper in de getijden van de zee, temperamentvol en vol energie.

Op een tweede plek, daarentegen, doe je niet alleen zonder hem, maar laat je mensen volledig buiten beeld. De video speelt uitsluitend met water, toont het spel van zonlicht onder het zeeoppervlak en laat steeds weer luchtbellen opstijgen. Aan de ene kant ziet dit er heel natuurlijk uit, aan de andere kant is het aangenaam abstract. De associaties met het thema water worden hier direct en zonder omwegen gemaakt. Bovenal is deze plek voor de mannengeur Bvlgari Aqva pour Homme Marine een waar esthetisch genot, dat gewoon leuk is voor meer dan 30 seconden. Natuurlijk speelt de hele campagne ook met clichés. Dat maakt ze echter zeer goed.