Understatement
Het imago van de Simply geurserie van Jil Sander is gebaseerd op ingetogen, tijdloze elegantie, eenvoud en pure schoonheid. Het begon allemaal met de layeringgeuren Simply - The Art of Layering uit 2016. Deze drie geuren, Simply - The Art of Layering: Touch of Leather, Simply - The Art of Layering: Touch of Mandarin en Simply - The Art of Layering: Touch of Violet kunnen afzonderlijk of in combinatie met elkaar worden gedragen. De volgende geuren in de serie treden in de voetsporen van de Layering-geuren. Ze zijn bedoeld om eenvoudige elegantie uit te stralen.
De reclamecampagne voor deze geuren is net zo eenvoudig en tijdloos. De reclame voor Jil Sander Simply Poudrée Intense toont een zwart-wit foto van het Duitse model Julia Stegner. Ze toont zichzelf zonder make-up en ontkleed. Haar haar is vastgebonden in een eenvoudige, strakke paardenstaart. Een paar lokken vallen uit. Stegner legt haar armen in haar nek en bedekt zo haar lichaam. Ze kijkt ontspannen in de camera. Het hele beeld ziet eruit alsof een pas gedouchte vrouw 's ochtends in de spiegel kijkt. Ze is schoon en puur, helemaal zichzelf. Geen make-up verbergt haar natuurlijke schoonheid, geen kledingstuk leidt ervan af. Voor haar staat de fles Jil Sander Simply Poudrée Intense. Naast de foto staat alleen de eenvoudige tekst op een witte achtergrond: Simply Jil Sander. Het nieuwe Eau de Parfum Poudrée Intense.
De advertentie spreekt voor zich, helder en puur. Er zijn geen extra details nodig, die zouden alleen maar afleiden. De zachte, schone geur van een delicaat poeder staat op zichzelf.