Een Paco Rabanne parfum is een combinatie van moed en verbeelding
Net als zijn oprichter heeft het merk Paco Rabanne een ongebruikelijke weg afgelegd. Vandaag de dag staat Paco Rabanne bekend om zijn parfum, maar de weg naar roem loopt via de mode, die wordt gedragen door sterren over de hele wereld. Toch wilde de ontwerper oorspronkelijk een heel ander pad bewandelen. Een Paco Rabanne parfum creëert een onafhankelijke, vrije uitstraling voor mensen die altijd op zoek zijn naar iets speciaals. Het is precies deze zoektocht naar iets speciaals die de ontwerper al tientallen jaren kent en hij zet deze zoektocht voort met zijn ongewone ideeën, die al kenmerkend zijn voor zijn mode, in de wereld van Paco Rabanne parfum. Met moed en verbeeldingskracht verkent hij gebieden die niemand anders durft te betreden. Zijn ultieme doel lijkt te zijn om zich nooit te vervelen.
Mode en de toekomst
De Spaans-Franse Paco Rabanne werd op 18 februari 1934 in San Sebastián geboren als Francisco Rabaneda Cuervo. In die tijd was zijn moeder de eerste kleermaakster bij modeontwerper Balenciaga, wat een blijvende indruk op haar zoon achterliet. In 1939 vluchtte ze met haar zoon uit de Spaanse Burgeroorlog naar Frankrijk, waar ze zich in Parijs vestigde. In 1952 begon hij architectuur te studeren, maar verdiende toen al bij als mode-illustrator - een beroep dat hij na zijn afstuderen bleef uitoefenen.
In 1965 opende hij zijn atelier in Rue de Caire en gebruikte hij voor het eerst een ongewoon materiaal in zijn ontwerpen: Rhodoïd. Het transparante plastic had in die tijd een oneindig futuristisch effect. In zijn "Manifesto: 12 Unwearable Dresses in Contemporary Materials" uit 1966 gebruikte hij verschillende metalen, plastic onderdelen of glasvezel, die met draden of een soldeerbout aan elkaar werden bevestigd. Zijn hand creëerde ook de beroemde "maliënkolder", die bestaat uit een eindeloze reeks metalen ringen en schijven en meer geschikt lijkt voor een middeleeuws gevecht dan voor een catwalk. Coco Chanel zelf gaf de in Spanje geboren Fransman de bijnaam "Métallurgiste" - "metaalbewerker". Rabanne wordt ook beschouwd als de eerste ontwerper die muziek gebruikte in zijn modeshows. Gedurende zijn hele leven was de ontwerper gefascineerd door sciencefiction en futurisme. Naast het constructivisme beïnvloedden deze zijn ontwerpen - duidelijk zichtbaar in zijn doorbraak met de kostuums voor de cultfilm Barbarella.
Uiteindelijk begon in 1969 de samenwerking met de Spaanse parfumfabrikant Puig, die parfum creëerde onder de naam Paco Rabanne. In de jaren 1970 ontwierp Rabanne voor het eerst herenkleding en in 1990 verscheen de eerste prêt-à-porter damescollectie, maar zijn aandacht verschoof naar andere dingen. Het merk Paco Rabanne is sinds 1987 volledig van Puig en van 2006 tot 2011 was er geen modecollectie. In de tussentijd heeft de eens zo creatieve ontwerper zich teruggetrokken uit het bedrijf. Het familiebedrijf Puig kan terugkijken op drie generaties ervaring in de mode- en cosmetica-industrie en heeft het wel en wee van het merk Paco Rabanne met groot succes beheerd. Dankzij deze ervaring heeft een Paco Rabanne parfum altijd - en nog steeds - gestaan voor moderne interpretaties van klassieke thema's.
Calandre is het eerste Paco Rabanne parfum - gevolgd door pour Homme
Het eerste Paco Rabanne parfum heette Calandre en werd uitgebracht in 1969. Michel Hy herformuleerde zijn creatie een beetje in 1990, maar het karakter bleef hetzelfde. De geur begint met aldehyden, bladgroen en bergamot, met in het hart iris, jasmijn, roos, roosgeranium en lelietje-van-dalen. Amber, eikenmos, muskus, sandelhout en vetiver zorgen voor een warme afwerking van dit chypre-bloemige Paco Rabanne parfum: een sensuele ervaring voor de moderne vrouw en al vijf decennia lang een favoriet.
Pour Homme is het eerste Paco Rabanne parfum dat speciaal voor mannen is samengesteld. Zoals je zou verwachten, is Pour Homme ook een groot succes. Het parfum is dan ook karaktervol, scherp en typisch mannelijk. In de topnoot werkt parfumeur Jean Martel met salie, rozenhout en rozemarijn. Roosgeranium, lavendel en tonkaboon zorgen voor een kruidig hart. De basis is rijk aan muskus. Eikenmos, honing en amber maken de geur nog mannelijker. Over het geheel genomen is het resultaat een stevige mannengeur die toch fris aanvoelt.
Het parfum dat de moderne Paco Rabanne geur definieert
Als je online zoekt naar Paco Rabanne parfum, kom je onvermijdelijk de mannengeur Paco Rabanne 1 Million tegen. Het gaat veel eerder in de verkoop dan zijn tegenhanger voor vrouwen. Het grote succes van de vorige serie vrouwengeuren en de grote vraag naar nieuwe mannengeuren hebben tot deze ommekeer geleid. Eenmaal op de markt werd de Paco Rabanne geur al snel een favoriet onder allerlei leeftijdsgroepen. Geen wonder, want met ingrediënten als pepermunt en rode mandarijn ontvouwt zich een veelzijdige geur die eigenlijk maar één keer in een miljoen parfums lijkt te bestaan. In de hartnoot brengt kaneel geconcentreerde kruidigheid in de geur, die alleen wordt afgeremd door een beetje absolute roos. Leer en amber ketal zorgen voor een nadrukkelijk mannelijke finish.
De Paco Rabanne geur Lady Million daarentegen boeit opnieuw met een frisse bloemennoot en staat voor vrouwelijkheid, glamour en sensualiteit. De ongewone combinatie van framboos, sinaasappelsmaak, patchoeli, honing en jasmijn resulteert in een levendige maar zoete geur. Sensueel en vrouwelijk, maar tegelijkertijd onmiskenbaar.
Een winnend duo brengt hulde aan de oudheid
Gecreëerd voor contrast, presenteert Invictus zich als een spannende Paco Rabanne geur voor de mannelijke wereld. Met een mannelijk, sensueel karakter en een zoete, frisse geurnoot zorgt het parfum voor pure aantrekkingskracht. Tegelijkertijd wordt de reclamecampagne een liefdadigheidsevenement. Paco Rabanne neemt het op tegen zeven mannelijke atleten - maar niet de competitie bepaalt wie er wint, maar het publiek: via online stemmen. Altijd erbij? Het mannenparfum Invictus natuurlijk.
Een ander succesvol parfum van Paco Rabanne is Olympèa, dat wordt gekenmerkt door een fruitig mandarijnakkoord met een zoete bloemengeur in het hart. Kasjmierhout en ambergris ronden de geurbeleving af, waardoor de sensuele verleiding perfect is en het Paco Rabanne parfum een gunstig effect heeft op de aura van de drager.
Een Paco Rabanne parfum scoort al met zijn flacon
Zo verschillend als de individuele geuren zijn, zo verschillend zijn ook de bijbehorende flacons. Paco Rabanne is een creatief genie met een schijnbaar eindeloos repertoire aan innovatieve ideeën. In tegenstelling tot andere merken, waarvan de flacons vaak erg op elkaar lijken om een bepaalde herkenningswaarde te garanderen, zijn bij Paco Rabanne geen twee flacons hetzelfde. Elke individuele geurserie vertelt zijn eigen verhaal en neemt de drager mee naar een andere wereld en soms zelfs naar een andere tijd.
De flacons zijn een doorslaggevend element van deze strategie. Terwijl de 1 Million series zijn ontworpen in de vorm van diamanten en goudstaven om hun waarde en het unieke karakter van de geuren te benadrukken, nemen Invictus en Olympéa de drager mee naar de wereld van het oude Griekenland. De flacon van Invictus, uit het Latijn vertaald als "onoverwonnen", is een bokaal, terwijl de flacon van Olympéa persoonlijk uit de hand van Aphrodite moet zijn gevallen. Een oude flacon die alleen kon toebehoren aan de godin van de schoonheid en die nu haar drager op aarde betovert.
Een Paco Rabanne parfum kopen is een statement
Kopers van een Paco Rabanne parfum worden meegenomen naar vreemde werelden en geurbelevingen en betoverd met geuren die net zo onvergelijkbaar zijn als sneeuwvlokken. Je kunt een Paco Rabanne parfum kopen voor een lage prijs - toch krijgen dames en heren unieke geuren in unieke flacons die indruk maken in elke badkamer of op elke kaptafel - lang houdbaar en met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Als je Paco Rabanne parfum online wilt kopen, vind je vaak voordelige aanbiedingen.