Viva la vida met Versace parfum
Het Italiaanse modelabel Versace is een van de bekendste luxe modehuizen ter wereld. Het assortiment omvat elegante en speelse mode, exclusieve accessoires en nu zelfs eersteklas hotels. Een Versace parfum prikkelt de zintuigen en het Medusa logo van het label wordt over de hele wereld herkend. Zelfs beroemde podiumsterren laten zich inspireren door het merk, dat als geen ander de Italiaanse levensstijl weerspiegelt. Bruno Mars draagt niet alleen met passie de creaties van het modehuis, maar heeft er ook een heel nummer aan gewijd: "Versace on the Floor" is een ode aan de verleidelijke kracht van Versace. Deze kracht kenmerkt ook elk Versace parfum. "Italiaanse traditie, innovatieve mode, iconisch design en een passie voor uitzonderlijke luxe" zijn de drijvende krachten achter het modehuis, aldus het bedrijf zelf. Sinds de tragische dood van Gianni Versace staat het onder de creatieve leiding van Donatella Versace, zijn zus.
Als je op zoek bent naar een Versace parfum online, neem dan een kijkje in onze Versace online shop. Daar gaat de wereld van de Italiaanse mode open met een exclusief Versace parfum.
De diversiteit van luxe
Gianni Versace verliet Calabrië in 1972 om mode te creëren in Milaan. Hij ontwierp aanvankelijk voor Florentine Flowers en werkte samen met Callaghan, Complice en Genny. In 1978 richt hij zijn eigen bedrijf op en presenteert hij zijn eerste damescollectie. Het is een groot succes voor Versace. Een mannencollectie en de opening van de eerste boetiek in hartje Milaan volgen in hetzelfde jaar. In feite was het dankzij de Duitse textielhandelaar Albert Eickhoff dat de nieuwkomer Gianni Versace een breed publiek platform kreeg. Hij organiseerde de eerste grote modeshow van het merk in Lippstadt. Vanaf het begin inspireerde de weelderige stijl ook veel bekende sterren. Hierdoor kon Versace zich vestigen als een van de bekendste luxemerken ter wereld. De invloeden voor mode en accessoires variëren van Griekse en Romeinse architectuur tot funky popart.
Na de succesvolle lancering werden de jaren 1980 en 1990 bijzonder belangrijk voor het luxelabel. De geraffineerde combinaties van verschillende stoffen en rebelse campagnes, zoals de eerste keer dat jeans op de catwalk werden gepresenteerd, maakten van het modehuis een cultmerk. Gedurfde patronen, felle kleuren en natuurlijk het Medusahoofd zijn vandaag de dag nog steeds kenmerkend voor de stijl.
Versace heeft al meer dan 80 verschillende geuren uitgebracht. De geurcreaties zijn echter allesbehalve willekeurig. Elk Versace parfum is het resultaat van intensief werk van de parfumeurs die voor het label werken. Als je bedenkt dat het eerste Versace parfum werd gelanceerd in 1981 - 40 jaar geleden - lijkt het aantal bijna laag. Het is een uitdrukking van de passie en intensiteit waarmee het huis Versace zich aan een parfum wijdt. Versace parfumeurs zijn onder andere Alberto Morillas, Aurelien Guichard en Olivier Cresp, en een Versace parfum staat voor exclusiviteit, levensstijl en stijl die alleen te vinden zijn in "Bella Italia". Als je een Versace parfum wilt kopen, kun je de geuren vinden in de lobby's van een aantal eersteklas hotels en in geselecteerde boetieks. Je kunt je Versace parfum ook online kopen.
Het Versace geurenuniversum
De Griekse en Romeinse mythologie heeft altijd een grote invloed gehad op het ontwerp van Versace. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een reeks geuren is gewijd aan de god van de liefde. Eros Pour Homme is een verleidelijk Versace parfum. De sensualiteit van de geur is het resultaat van de houtachtig-oriëntaalse frisheid in combinatie met tonkaboon en groene appel. De vrouwelijke tegenhanger, Eros Pour Femme, heeft een even onweerstaanbare aantrekkingskracht. De verleiding ligt in het samenspel van citroenen, granaatappels en jasmijnbloesem. Sandelhout, ambrox en musk zorgen voor de erotische kick die deze geur karakteriseert.
Versace Pour Femme Dylan Blue wordt gepresenteerd als in een helderblauwe amfoor met gouden applicaties. Het geheim van de amfoor is een heerlijke compositie van fruitige en bloemige noten die sensualiteit en kracht verleent aan de godin die het draagt. Versace Pour Homme Dylan Blue is daarentegen krachtig en mannelijk. Het parfum maakt indruk met zijn aardse citrusnoten, die doen denken aan de mediterrane kusten van Italië.
In 2019 lanceerde het label zes exclusieve geuren voor hem en haar onder de naam Atelier Versace. De glazen flacons zien eruit als een sculptuur: een gedraaide, hoekige cilinder culmineert in een gouden, reliëfachtige dop bekroond door het Medusa-logo:
-Nathalie Lorson componeert Atelier Versace - Jasmin au Soleil, een romige bloemengeur met een klasse apart. Dit Versace parfum is perfect voor iedereen die houdt van fluweelzachte, sensuele bloemengeuren. De hartnoot wordt gedomineerd door jasmijnbloesem uit India, terwijl bijenwas uit Frankrijk de romige honingnuance toevoegt. Pittige citroen en cederhout hebben een aantrekkelijk effect. De compositie voert de zintuigen mee in een rondedans van kleurrijke Indiase sari's.
-Atelier Versace - Santal Boisé is een houtachtig-kruidig Versace parfum ontwikkeld door Christophe Raynaud en Firmenich. De hartnoot van Sri Lankaans sandelhout staat duidelijk centraal en geeft de geur een romige, melkachtige substantie. De houtachtige, rokerige nuance komt van de delicate gele bloesem cypriol. De topnoten van saffraan en nootmuskaat geven de compositie zijn unieke kruidigheid. De oriëntaalse geur is bijzonder geschikt om 's avonds mee uit te gaan.
-Een balsamico-groene variant is Atelier Versace - Cédrat de Diamante. Het komt uit de pen van Marie Salamagne met Firmenich. Het Versace parfum is een ode aan de frisheid van Italiaanse citroenschil, gecombineerd met roze grapefruit. De geurervaring wordt vervolledigd met cederhout en vetiver. Deze geur doet denken aan een zonsondergang aan de Amalfikust, omringd door weelderige citrusboomgaarden.
De Medusa als muze
De vrouw met het slangenhaar uit de Griekse mythologie is een van de Gorgonen. Sinds de late klassieke tijd wordt Medusa beschouwd als een verleidelijke schoonheid die door Athena werd getransformeerd in een monster met slangenhaar nadat ze was betrapt toen ze de liefde bedreef met Poseidon. Na de transformatie veranderde iedereen die in Medusa's gezicht keek in steen. De mythe van Medusa betoverde ook Gianni Versace. Volgens een moderne mythe speelde hij als kind met zijn zus in de ruïnes van een oude Romeinse villa, waar ze op de vloer een afbeelding vonden die erg leek op de afbeelding die vandaag de dag te zien is als het logo van het label. Voor Gianni Versace was de Medusa het symbool van schoonheid waar je voor kunt vallen. Tegelijkertijd symboliseert het de schok die je ervaart als je het ziet en die je fascineert.
Versace staat voor uitzonderlijkheid en luxe
Een Versace parfum is niet alleen een geur om op te sprayen, het is een luxe accessoire dat, van de flacon tot de geursamenstelling, de drager laat genieten van de fijnste Italiaanse levensstijl en exclusiviteit. Het is geen toeval dat het merk geliefd is bij supersterren als Jennifer Lopez, Cindy Crawford, Naomi Campbell en Bruno Mars. Het merk heeft modellen als Michael Gstöttner en Gigi Hadid en acteur Jason Statham aangetrokken voor zijn campagnes. Om de mystieke exclusiviteit in huis te halen en als je een Versace parfum wilt kopen tegen een voordelige prijs, neem dan een kijkje in onze shop.