Harmonie in de pure cultuur voor de uitgestrektheid van de oceaan
De lancering van het zeer succesvolle Dior Dune vrouwenparfum ging gepaard met een artistieke campagne die op indrukwekkende wijze recht doet aan de exclusiviteit van het luxe parfum. De TV-spot van slechts ongeveer 30 seconden ademt pure harmonie. In een fascinerende synthese van geometrische vormen en fascinerende natuurfoto's ensceneert het vakkundig de intenties van de geurcompositie.
De korte film en de bijbehorende printcampagne zijn geproduceerd door fotograaf Dominique Issermann. Naast haar werk voor Dior gerenommeerde luxelabels als Lancôme, Tiffany & Co., Chanel en Nina Ricci, heeft de Française met haar indrukwekkende campagnes voor sensatie gezorgd in de reclame-industrie.
Het gezicht van de campagne voor Dior Dune is het beroemde model Kristina Semenovskaja. De Rus, die nu in Frankrijk woont, is een begeerde getuigenis geworden voor gerenommeerde luxeparfums van vele labels.
De TV-spot begint met een schetsmatige tekening van pijl en boog, die in enkele seconden verandert in een natuurlijk schouwspel. Teken stengels van helmgras, bewogen door de zeewind, als een kompas dat een cirkel in het zand van de duinen tekent. De foto verandert en toont het gezicht van het mooie jonge model in close-up. Nu is het haar blonde haar dat de zeewind zachtjes over haar gezicht waait. Een nieuwe panningfoto brengt een cirkelvormige vorm in een schetsvierkant, staand op het zand van de duinen, in beeld. De zee, de natuur en de horizon worden erin weerspiegeld. Tot slot wordt ook het gezicht van het model meegenomen in het vloeiende proces waaruit de flacon nu Dior Dune ontstaat.
Kristina Semenovskaja is ook het gezicht van de printcampagne voor de presentatie van Dior Dune , die net als de TV-spot wordt gekenmerkt door een elegante harmonie. Gekleed in een korte witte jurk en staande in het zand van de duinen laat ze een zijden sjaal wapperen in de wind van de oceaan. Naast haar staat het prachtige flesje van de glamoureuze luxe geur.