Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Estée Lauder wit linnen, de bloemrijke geur voor vrouwen

Vernieuwend, bloemig en klassiek vrouwelijk - zo kun je de geur van Estée Lauder White Linen omschrijven. De Eau de Parfum Spray, die in 1978 werd gecreëerd door Perfumeurin Sophie Grojsman, is nu een van de echte klassiekers van vrouwengeurtjes. De bloemengeur betovert vooral met zijn karakteristieke aldehyde karakter, dat vooral kenmerkend is voor de vrouwengeurtjes van de jaren zeventig en maakt deze geuren tot een zeer bijzondere schat. Bij het ontwerpen van de geur werden een groot aantal verschillende geuren en aroma's gebruikt om het verfrissend lichte parfum zijn karakteristieke aldehyde karakter te geven. Met name de head noot is licht en sprankelend.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Aldehyden in combinatie met de geur van peach en citroen creëren een verkwikkende prelude die elke man en vrouw betovert. In de hartnoot van White Linen zijn bloemige aroma's gebruikt. Met name de spring-achtige geur van lila en hyacint, maar ook jasmijn zijn hier bijzonder opvallend. De geur van Estée Lauder White Linen wordt gecompleteerd door een creamy en warme basisnoot, die vooral wordt gedomineerd door kruidige geurelementen. Opvallend zijn vooral de bittere aroma's van benzoëhars en de fijne zoetigheid van honing.
alle klanten beoordelen positieve
Estée Lauder White Linen
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
Lichte, frisse geur
Een lichte en onopdringerige geur die met zijn frisse bij alle jaargetijden en alle momenten van de dag past. Ik draag het parfum dagelijks en heb enkel positieve feedback gekregen.

Sterparfumeur Sophie Grojsman creëerde Estée Lauder Wit linnen

De geur is gemaakt door Estée Lauder White Linen door de Amerikaanse parfumeur Sophie Grojsman, een van de bekendste en meest getalenteerde vrouwen in haar klasse. In de laatste 30 jaar van haar carrière heeft ze een verscheidenheid aan bekende mannen- en vrouwengeuren gemaakt voor diverse parfumhuizen en modemerken. Vooral in de jaren '70 en '80 van de vorige eeuw verschenen grote creaties van de parfumeur, die nog steeds in de vraag en populair vandaag.
Voor Estée Lauder creëerde ze White Linen en SpellBound, de geur voor vrouwen, die in 1991 op de markt werd gebracht. Haar bekendste geuren zijn onder andere Karl Lagerfeld Sun Moon Stars, Calvin Klein Eternity, de Gloria Vanderbilt kenmerkende geur Vanderbilt en Bvlgari pour Femme. De bekendste en meest succesvolle geur van Sophie Grojsman is de klassieke damesgeur Tresor by Lancome. Ze creëerde niet alleen het geliefde origineel, maar ook een veelheid van de geur varianten van de oosterse vrouwelijke parfum gelanceerd tot op heden. Een ander meesterwerk onder haar parfum creaties is de Eau de Parfum Spray Parijs door Yves Saint Laurent.
Ondanks de complexe geursamenstelling verliest de Eau de Parfum Spray nooit zijn frisheid en lichtheid, waardoor White Linen een perfecte metgezel is voor dagelijks gebruik. Estée Lauder White Linen is de eerste van zeven andere Estée Lauder geuren waarin het concept van lichtheid en frisheid werd opgenomen en voortgezet.

Estée Lauder Witte Linnen flesjes fles wit linnen betovert elegante design

The Flakon van Estée Lauder White Linen is ontworpen in een elegant en handzaam ontwerp. De langwerpige geurenkamer is gemaakt van transparant glas, zodat je de delicate gouden glinsterende vloeistof van de geur kunt zien. In het midden werd de fles vertikaal en in gouden letters met de inscriptie "White Linen Estée Lauder"getekend en voorzien van het fantasielogo van het label.
De fles versmelt soepel in de langwerpige gouden dop, die voorzien is van een talrijke dunne groeven . De geur is verpakt in een rechthoekige rechthoekige, langwerpige kartonnen doos. De randen van het witte karton zijn versierd met brede donkerblauwe en smalle goudkleurige balken. In het midden draagt de verpakkingsfase het grote gouden logo van Estée Lauder, evenals de naam van het parfum.

Adverteerplekken voor Estée Lauder Wit linnen met natuurlievende beelden

De reclamecampagnes van Estée Lauder White Linen voor parfums zijn heruitgegeven en ontwikkeld sinds de uitgiftedatum van de parfum. Het concept achter de campagnes is altijd hetzelfde gebleven. De foto's, die variëren van 1980 tot 1995, tonen altijd vrouwen gekleed in het wit, op zoek naar de afstand van een typische Amerikaanse veranda. De verwijzing naar de natuur, of het nu gaat om het weelderige groen van een tuin of het stralende blauw van een kuststrook aan zee, is er altijd. Opvallend is ook de vrouwenblik, die altijd dromerig de verte in zwerft.
De dromerige reclamecampagnes staan voor een frisse geur uit het voorjaar die met zijn ingrediënten de zintuigen prikkelt. Zijn zorgeloze lichtheid fascineert iedereen die hij in zijn neus stapt. In de topnoot opent de essentie met een florale cocktail van roos, jasmijn, lelie van de vallei en violette essences. Een prelude die nieuwsgierig is naar meer.
In de hartnoot geven pimento en violette wortel samen de creatie dat zekere extraatje en maken het onmiskenbaar. In de basis wordt de creatie van Estée Lauder op sensuele wijze afgerond met vetiver, mos, wierook en harsen. Dankzij de mix van de fijnste ingrediënten is de essentie een klassieker geworden. Het einde van het succesverhaal is pas vandaag in zicht.