De reclamecampagne: vrijheid en versheid met Paco Rabanne pour Homme
Sinds de lancering in 1973 is het parfum te zien in tal van commercials, de nieuwste beschikt over een jongeman in een elegante pak zitten op een schommel bij zonsopgang en genieten van de wind in zijn haar op en neer. Hij kijkt naar de natuur en is zichtbaar in harmonie met zichzelf en de wereld. Na verloop van tijd stopt hij met schommelen en opstaan.
De zon komt langzaam op aan de horizon, en de jongeman loopt langs een pittoreske laan, recht naar de zonsopgang toe. De man was de avond ervoor blijkbaar bij een feestje en bleef wakker tot het ochtendgloren. Nu is hij vrij onconventioneel, geniet van de vrijheid om weer als een kind te rocken en doet precies wat hij wil op dat moment. Hij geeft niet om conventies, hij gaat zijn eigen weg. Hij lijkt dromerig, charmant en ongelooflijk sympathiek. Hij is vastbesloten, maar heeft een zachte kern en een dromerige geest. Dat is precies wat Paco Rabanne giet Homme belichaamt. De muziek voor de commercial is van Bryan Adams. Zijn lied sluit perfect aan bij de dageraad van Parijs: rustig, vredig, dromerig en toch een beetje onconventioneel - maar op een heel charmante manier. De reclamefilm is origineel en dicht bij de natuur en roept herinneringen op.
De oudere reclamespots tonen ook jonge mannen met donker haar die in de richting van de prachtige Parijse dageraad lopen. In Parijs, de stad van de liefde, is alles mogelijk. De Paco Rabanne pour Homme mannen straalt een heel bijzondere charme uit, die dromerig en toch mannelijk lijkt en dus vrouwen magisch aantrekt. Met de geur bent u in vrede met uw omgeving, met de natuur, en herkent u de schoonheid van het leven.