De reclamecampagne: vrijheid en frisheid met Paco Rabanne pour Homme
Sinds de lancering in 1973 zijn er talloze advertenties geweest voor het parfum. De laatste laat een jonge man in een elegant pak zien, zittend op een schommel bij zonsopgang, genietend van de wind in zijn haar terwijl het op en neer gaat. Hij denkt na over de natuur en is zichtbaar in vrede met zichzelf en de wereld. Na een tijdje stopt hij met schommelen en staat hij op.
De zon komt langzaam op aan de horizon en de jongeman loopt langs een schilderachtige laan, recht op de zonsopgang af. De man had de vorige dag duidelijk een feestje bijgewoond. De man had de avond ervoor duidelijk een feest bijgewoond en is tot zonsopgang opgebleven. Nu is hij volledig onconventioneel en geniet hij van de vrijheid om weer te wiegen als een kind en precies te doen waar hij op dat moment zin in heeft. Hij trekt zich niets aan van conventies, hij gaat zijn eigen weg. Hij komt dromerig, charmant en ongelooflijk sympathiek over. Hij is vastberaden, maar hij heeft een zachte kern en een dromerig karakter. Dit is precies wat Paco Rabanne pour Homme belichaamt. De muziek voor de reclamefilm is gecomponeerd door Bryan Adams. Zijn lied past perfect bij de Parijse dageraad: kalm, vredig, dromerig en toch een beetje eigenzinnig - maar op een heel charmante manier. De reclamefilm is origineel en staat dicht bij de natuur en roept herinneringen op.
De oudere reclames tonen ook jonge, donkerharige mannen in pak die de mooie Parijse dageraad tegemoet wandelen. In Parijs, de stad van de liefde, is alles mogelijk. De Paco Rabanne pour Homme mannen stralen een heel speciale charme uit die dromerig en toch mannelijk is en zo op magische wijze vrouwen aantrekt. Met de geur ben je in vrede met je omgeving, met de natuur en erken je de schoonheid van het leven.