Een wereldwijde campagne voor Mercedes-Benz Man Private
Mercedes heeft een postercampagne gelanceerd voor haar Mercedes-Benz Man Private geur. De beeldcampagne gebruikt het type van de moderne dandy. Gehuld in een jasje, in een klassiek nonchalante pose, wacht hij op zijn ontmoeting voor een decor in retrostijl, mogelijk het raam van een bar. Christiano Basso, het model in de campagne voor Mercedes-Benz Parfum, is vervangen door een herkenbaar jongere hoofdpersoon die qua glamour en nonchalance niet onderdoet voor zijn rolmodel. " Mercedes-Benz Man. Private, het nieuwe eau de parfum." is de eenvoudige slogan van deze campagne in bruintinten.
Parallel aan de promotie via Facebook en Instagram werden samples van de flacon, zij het zonder dop, uitgedeeld aan klanten en influencers wereldwijd. De promotie omvatte ook miniatuurmonsters. Geurlicentiepartner INCC, die sinds 2011 voor Mercedes-Benz werkt, respecteert de wens van Mercedes om haar geurcollectie zelf te promoten en exclusief te presenteren. Mercedes doet dit - ook al zijn haar geuren, zoals de Mercedes-Benz Man Private, zelf getuigenissen van de autowereld en haar merk. In de wereld van merkidentiteiten, sterren en sterretjes kruisen marketingevenementen elkaar.
Mercedes is hoofdsponsor van verschillende modeweken en topsportevenementen. De Mercedes-Benz Gallery op de Odeonsplatz in München is ook een regelmatige locatie voor evenementen. Het bedrijf vierde zijn eerste parfum, Mercedes-Benz Perfume, op het TFWA Gala van de Tax Free World Association in Cannes in 2011, kort na de samenwerking met de Franse INCC Group. De opnames voor Mercedes-Benz 's parfumcampagne van 2013, subtiel geënsceneerd door sterfotograaf Magnus Reed, vonden ook plaats aan de Côte d'Azur.
Influencer marketing is een ander aandachtspunt van de reclamestrategie van Mercedes. De motor achter de cross-channelmarketing is het visuele netwerk Instagram. Hier heeft Mercedes-Benz, als 's werelds sterkste automerk, nu de grens van één miljoen likes doorbroken. Als een van de "Best Global Brands 2018" vierde Mercedes-Benz de hoogtepunten van zijn social media-campagnes met een fototentoonstelling in het Mercedes-Benz Museum in Stuttgart.