De reclamecampagne voor de Mercedes-Benz V-Klasse en Mercedes-Benz The Move
"Make Your Move" was het motto van de marktintroductiecampagne voor de Mercedes-Benz V-voertuigklasse van Vans. De lancering in 2019 omvatte de geurcampagne en merchandising voor Mercedes-Benz The Move. "Make Your Move" vertelt het leven van vijf hoofdpersonen die kijkers een kijkje geven in hun vrije, onafhankelijke leven met de bestelwagenklasse. Sterhoedenmaker Nick Fouquet is voor de camera aan het werk en aan het ontspannen. Hetzelfde geldt voor model en surfer Francisco Cipriano, die pas op 50-jarige leeftijd zijn doel in het leven vond.
De voertuigcampagne "Make Your Move" werd geënsceneerd door het agentschap Lukas Lindemann Rosinski. De parfumcampagne voor Mercedes-Benz The Move is volledig in lijn met dit verlangen naar vrijheid: het toont de flacons van verschillende formaten als kleine bestelwagens en, als menhirs, solitairen langs een met licht gespiegelde weg. In de videoclip rapt sterdanser Mickael Lafon boven de daken op een popversie van de Vijfde Symfonie van Beethoven. De video, gerealiseerd door het agentschap Omedia, wordt begeleid door de hashtags #Befree, #Liveinthemoment en #Expressyourself en eindigt met de slogan "Mercedes-Benz The Move - For Men in Motion".
Lafon blonk uit als coryphée-danser bij het Paris Opera Ballet in 2015/2016 in "Giselle" en "Romeo en Julia". Sinds hij in 2007 bij het Paris Ballet kwam, heeft hij ook succes gehad in "La Fille Malgardé", "De Notenkraker" en Gustav Mahlers "Lied van de Aarde". Naast zijn danscarrière staat Mickael Lafon model voor de agentschappen City Models (Parijs), VIVA (Berlijn) en Established Models (Londen).
De Mercedes-Benz The Move geur en de bijbehorende promotievideo werden exclusief gepresenteerd op 1 oktober 2018 tijdens de Mercedes-Benz party in Cannes in het Majestic Barriere Hotel. Hier viert Mercedes-Benz zijn jaarlijkse cocktailparty's met ongewone optredens, een buffet, geselecteerde drankjes en inleidende speeches door zijn parfumeurs. De genodigden beleven de Mercedes-Benz-party samen met prominenten uit het bedrijfsleven, de politiek en de cultuur.