Juliette Has a Gun focus op contrasten met Another Oud
Another Oud betekent losjes "nog een andere oud". De ontwerpers van Juliette Has a Gun bedachten deze naam omdat hij verwijst naar de zin die veel mensen denken als ze een andere oud parfum tegenkomen. Er zijn immers veel composities op basis van deze stof die een paar jaar geleden door Yves Saint Laurent werd herontdekt.
Erotiserende geuren worden al sinds het begin van onze jaartelling gemaakt van de hars van de adelaarsboom in Arabië. De stof raakte in de vergetelheid en werd in 2002 geadverteerd door een naakt mannelijk model dat alles liet zien. Oud werd al snel het gesprek van de dag en werd de inspiratiebron en het middelpunt van vele parfums.
Romano Ricci creëerde zijn oud parfum met opzet mysterieus, avant-gardistisch en weelderig. Het parfum slaagt met gemak in de evenwichtsoefening die een echt uniseks parfum moet volbrengen, namelijk door zowel mannen als vrouwen gedragen kunnen worden. De meeste uniseks geuren zijn een beetje te bloemig voor mannen en te hard voor vrouwen. Another Oud mist de zware zoetheid van oosterse geuren en wrange nuances. Dit maakt het aantrekkelijk voor beide geslachten.
Juliet has a Gun werd gelanceerd in 2002. Romano Ricci was in staat om een van de beste jonge parfumeurs ter wereld te engageren voor zijn parfumlabel, Francis Kurkdjian. Hij heeft vele geuren gecreëerd voor het merk, waarvan de naam een woordspeling is om de affiniteit voor het combineren van het oude en het beproefde met het nieuwe over te brengen. Shakespeare ontmoet rock and roll en Juliette draagt een wapen, haar grote geur. Alles is hier anders dan we gewend zijn. Maar dat is precies wat het label zo interessant maakt. Romano Ricci eert en brengt hulde aan zijn familie en geeft het beproefde graag een vleugje ongewone pit, wat de creaties hun eigen charme geeft.