Dandy of rokkenjager, hij is het allebei
Romano Ricci richtte in 2005 het label Juliette has a Gun op. Hij wilde vrouwelijkheid op een andere manier vieren dan hij dacht dat het tot dan toe was gedaan.
De sympathieke en knappe Ricci wilde eigenlijk autocoureur worden, maar hij was niet echt geïnteresseerd in het erfgoed van de Ricci-familie. Maar de schone kunsten zaten in zijn bloed. Zijn overgrootmoeder is Nina Ricci, die het gelijknamige couturehuis oprichtte, en zijn grootvader is Robert Ricci, een gerenommeerd parfumeur. In navolging van zijn grootvader ging Romano zich uiteindelijk bezighouden met parfums en richtte hij zijn beroemde label op. Juliette Has a Gun was zijn manier om te rebelleren, hij zou immers de leiding van het familiebedrijf overnemen. Maar dit strookte niet met Romano's ideeën, die een revolutie wilden ontketenen op het gebied van vrouwengeuren.
De charmante parfumeur met het uiterlijk van een filmster wordt er herhaaldelijk van beschuldigd een dandy te zijn, maar eigenlijk is hij meer een ladies' man. Hij gaat graag met vrouwen in gesprek en zegt zelf dat hij authentieker is als hij met vrouwen praat. Dit heeft misschien ook te maken met het feit dat zijn vader om professionele redenen zelden thuis was, waardoor Romano in zijn jeugd veel meer contact had met vrouwen.
Het eau de parfum Juliette Has a Gun Into the Void is een nieuwe mijlpaal voor het ongelooflijk succesvolle bedrijf, dat insloeg als de spreekwoordelijke granaat met zijn eerste geur Lady Vengance. Met elke geur, zoals met Juliette Has a Gun Into the Void, creëert Romano Ricci een compositie die een nieuw en modern type vrouw oproept. Omdat zijn rijkdom aan ideeën nog lang niet is uitgeput, zal Juliette hopelijk nog lang blijven schieten.