Een roodharige in een kleurrijke collage
De lancering van Juliette Has a Gun Moscow Mule gaat gepaard met een frisse, aantrekkelijke printcampagne. Deze is geënsceneerd door de succesvolle fotograaf Alexander Straulino. De Duitse kunstenaar, die studio's heeft in Berlijn en New York, staat bekend om zijn spannende foto's met een bijna minimalistische bezetting en drastische kleuraccenten. Hij gebruikt het artistieke medium collage.
Het conceptidee voor de Juliette Has a Gun Moscow Mule presentatiecampagne is gebaseerd op een woordspeling. Gember, een van de belangrijkste geurnoten van het parfum, wordt in het Engels "ginger" genoemd. In spreektaal Engels verwijst "ginger" echter ook naar een "gember", en de kopjes van Moscow Mule zijn koperrood. Het campagnemodel voor Juliette Has a Gun Moscow Mule heeft helder koperrood haar, een echte gember. Haar portret vormt het middelpunt van de scène.
Het vrouwelijke model met felrode lippen en onmiskenbare, kunstmatig overdreven rode sproeten richt de blik van haar blauwe ogen op de kijker. Stukjes papier in geel, zwart, groen, blauw, roze en vooral rood zijn op, naast en achter het gezicht van het model geplaatst. Ze maken de interessante collage perfect. Het flesje Juliette Has a Gun Moscow Mule staat links in beeld en onthult waar de campagne over gaat.
Een indrukwekkende, originele reclame voor een jong, vrolijk label. Het wekt interesse en maakt kijkers van alle leeftijden nieuwsgierig naar het parfum. Achter de nonchalante, komische afbeelding schuilt een subtiele boodschap over de essentie van de aantrekkelijke geurcompositie. Andere fotoseries plaatsen het parfumflesje tegen de achtergrond van een stilleven van de ingrediënten. Weer andere foto's beperken zich tot het afbeelden van het parfumflesje en de witte verpakkingsdoos.