Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Yves Saint Laurent Mon Mon Paris, de fruitige zoete vrouwengeur

Yves Saint Laurent Mon Paris is een vrouwengeur die in 2016 werd gelanceerd door modehuis Yves Saint Laurent. Eau de Parfum verwent de olfactorische zintuigen met fruitige, bloemige en intense dierlijke geuren.
De geur wordt geopend door een verkwikkende topnoot. De braambes die erin zit heeft een houtachtig, kruidig effect en ontvouwt de geuren van deze Rubus plant, die tot de rozenfamilie behoort. De aardbei zorgt voor nog meer zoete geurelementen die doen denken aan jam. De essentie van Calabrische bergamot voegt verfrissende, bittere, licht zure geurcomponenten toe die associaties oproepen met citroenen. Het hart van het parfum bestaat uit de zeer zoete geurcomponenten van jimsonweed, die de zintuigen bedwelmen, en de geuren van pioenroos, Chinese jasmijn en jasmijn-Sambac-Absolue. Het boeket bloemen versterkt het bedwelmende effect van jimsonweed en bevat tegelijkertijd contrasterende geurnuances. Zo worden de frisse bloemengeuren intensief tegengegaan door oosterse en dierlijke geurelementen. De basisnoten van witte muskus en ambrox versterken de dierlijke component, terwijl Indonesische patchouli en Guatemala patchouli houtachtige, aardse, bosachtige, exotisch-zoete geuren uitstralen.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Het parfum is dus geperfectioneerd op een warme, sensuele, zachte, schijnbaar zware manier. Het samenspel van zoete, bloemige, houtachtige en dierlijke geurcomponenten maakt van Yves Saint Laurent Mon Paris een betoverende geurbeleving.

Drie sterren parfumeurs creëerden Yves Saint Laurent Mon Paris

Het parfum Yves Saint Laurent Mon Paris, dat sinds 2016 op de markt is, is ontwikkeld door drie parfumeurs van de Firmenich Groep. De parfumeurs Olivier Cresp, Harry Frémont en Dora Baghriche-Arnaud kregen van modehuis Yves Saint Laurent de opdracht om een sensuele zachte, warme geur te creëren die de reukzintuigen bedwelmt.
De Fransman Olivier Cresp, geboren in Grasse, is praktisch geboren met de productie van geuren in zijn wieg. Zijn familie had een speciale voorliefde voor de handel in grondstoffen die gebruikt worden in geurcreaties. Hij heeft zijn opleiding in de Verenigde Staten afgerond en werkt sinds 1992 voor Firmenich. Oliver Cresp vindt inspiratie in het dagelijks leven, zijn omgeving en herinneringen. Tot zijn favoriete geuren behoren jasmijn en patchoeli, waarvan de geurcomponenten te vinden zijn in het parfum Yves Saint Laurent Mon Paris.
De parfumeur Harry Frémont komt uit Cannes en werkt ook voor de groep Firmenich. Hij probeert geurelementen te gebruiken die gevoelens oproepen en is geïnspireerd door de diversiteit van de natuur en vrouwen, zonder de wensen van de klant te negeren.
Dora Baghriche-Arnaud, opgeleid als parfumeur bij Firmenich, is verantwoordelijk voor een vrouwelijke component in het drietal. Ze vertrouwt op haar intuïtieve gevoel bij het samenstellen van geurbouwstenen en weigert om gewone geurcombinaties te creëren.
De particuliere familiegroep Firmenich, die de drie parfumeurs in dienst heeft, is gevestigd in Genève en handelt wereldwijd in smaken en geuren. Firmenich hecht veel belang aan een hoffelijke klantenservice, uitstekende grondstoffen en geurcomposities die vol creativiteit en uniek zijn. Yves Saint Laurent Mon Paris weerspiegelt de respectievelijke waarden en inspiratiebronnen van de parfumeurs en biedt de drager een unieke geurervaring.

De fles visualiseert het sensuele vrouwelijke karakter van de geuren.

De geurserie Yves Saint Laurent Mon Paris trekt alle ogen. De fles is elegant, vrouwelijk van vorm en sensueel in zijn romantiek, en weerspiegelt de bloemige en zoete geuren van het parfum. De fles wordt gepresenteerd in een afgerond ontwerp, dat bovendien wordt geaccentueerd door de speciale snit, die doet denken aan vrouwelijke rondingen en dus verwijst naar de vrouwelijke geurelementen. Onder de sproeikop van de glazen flacon is een zwart lint bevestigd. Deze stijlvolle decoratie heeft een romantisch en speels effect en versterkt de associaties met vrouwelijke elegantie.
Een ander optisch hoogtepunt is de delicate roze tint van Yves Saint Laurent Mon Paris, die prachtig tot zijn recht komt in de transparante fles en verwijst naar de frisse bloemige geurcomponenten van de pioenroos in de hartnoot. Het deksel is net als de glazen fles transparant en accentueert de zilveren sproeikop van het parfum. Op de hals van de fles is het logo van het modehuis Yves Saint Laurent gegraveerd.

Campagne voor Yves Saint Laurent Mon Parijs adverteert met sensuele beelden

De reclamecampagne voor Yves Saint Laurent Mon Paris onderstreept het sensuele vrouwelijke geurkarakter van het parfum en visualiseert het bedwelmende effect van de geurelementen met filmische stijlelementen in snelle sequenties.
Crista Cober & Jeremie Laheurte presenteren Mon Paris bij Yves Saint Laurent 2016.
Zo begint de commercial met draaiende opnamen die de scène van de actie vastleggen. Een paar geliefden die elkaar ontmoeten voor de met de klok mee bewegende Eiffeltoren is vervaagd. Terwijl de protagonisten elkaar verleidelijke blikken werpen, draait de camera rond de twee. Deze snel veranderende camerahoeken kunnen ervoor zorgen dat de kijker zich een beetje duizelig voelt en ze associëren met dronkenschap. De gekozen filmstijl voor de advertentie geeft daarom visueel het bedwelmende effect door dat de hartnoot van het parfum, met zijn geurcomponenten van jimsonweed en boeket bloemen, op de reukzintuigen heeft. De heen en weer zwenkbare, roterende camera-opnamen lopen door de hele commercial.
Net zoals de cameraperspectieven van het ene moment op het andere veranderen, veranderen de acteurs van omgeving. Bij elke verandering van omgeving wordt de stemming tussen het paar steeds warmer. Wat begon met een kus voor de Eiffeltoren neemt toe tot het punt dat de protagonisten hun handen niet van elkaar af kunnen houden. Haar tomeloze passie weerspiegelt de betoverende geuren van het parfum, die zoet, fruitig en dierlijk zijn.
Het is opmerkelijk dat de campagne niet voortbouwt op de gebruikelijke genderstereotypen, maar de grenzen vervaagt. In de meeste sequenties is het vrouwelijke model gekleed in een pak met een das. Ze straalt kracht en zelfvertrouwen uit zonder aan vrouwelijkheid in te boeten en vertegenwoordigt de moderne vrouw van vandaag die zelf het initiatief neemt. De commercial symboliseert de vrouwelijke sensualiteit en dierlijke wildheid van Yves Saint Lauren Mon Paris in bedwelmende beelden.