Bvlgari Eau Parfumumée Au Thé Vert, de groene uniseks geur

Delicate en toch uiterst discreet: Bvlgari Eau Eau Parfumée Au Thé Vert sinds 1992, is het sinds 1992 herhaaldelijk in de neuzen van mannen en vrouwen over de hele wereld geslopen. De verfrissende en living unisex geur concentreert zich op de bladeren van de groene theeplant. Dit wordt onderstreept in de basis door noten van amber, fijn hout, muskus, sandelhout en cederhout.
Hoewel, het is de basis die alleen opstijgt in je neus op het einde van het parfum spektakel. Ten eerste, de zachte head gemaakt van bergamote, citroen, kardemom, neroli, mandarine en koriander betovert u. Het hart daarentegen bestaat uit accenten zoals jasmijn, Bulgaarse roos en lelie van het dal. Het is goed om te weten dat het idee van het creëren van een geur die doet denken aan thee eind jaren tachtig naar parfumeur Jean-Claude Ellena kwam, maar de meeste parfumhuizen hadden lange tijd geen interesse in zo' n natuurlijk parfumgeur.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Alleen in de jaren negentig werd dit verondersteld te veranderen en het uur van Bvlgaris Eau Parfumée Au Thé Vert was aangebroken. Maar het moet niet zo snel voorbijgaan, want vandaag de dag kan de tijdloze klassiekerr nog steeds genieten van een grote populariteit wereldwijd.
alle klanten beoordelen positieve
Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 2 klant adviezen

Commentaar van
Verkwikkend
Dit is een heel verkwikkende douche. Ik voel me na het douchen super verzorgd en verfrist. Een heerlijke manier om de dag te beginnen (of te eindigen).
Commentaar van
De eau de cologne van
De eau de cologne van Bvlgari Eau Parfumée Thé Vert is een uitdrukking van welbehagen. Mandarijn, citroen en bergamot domineren samen met koriander, meiklokjes en jasmijn. Heerlijk gebalanceerd.

Sterparfumeur gemaakt Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert

Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert is gemaakt door de Franse parfumeur Jean-Claude Ellena. Hij werd geboren in Grasse, een plaats die bekend staat om zijn parfumindustrie. Zijn vader was al een belangrijke parfumeur. Aanvankelijk werkte hij als ongeschoold arbeider in de parfumindustrie. In 1968 begon hij echter een opleiding bij de Zwitserse smaak- en parfumspecialist Givaudan.
Al snel ontwikkelde hij zijn eerste parfumsucces voor Van Cleef & Arpels, die ook bestseller werd. In 1992 trad hij toe tot het Duitse Haarmann & Reimer(Symrise), waar hij naam maakte als één van de 100 medewerkers, van wie de meesten anonieme parfumcomposities leverden voor verschillende cosmeticabedrijven. In 2004 werd hij verleid door het Franse luxelabel Hermès, waar hij sindsdien als huisparfumeur werkt.
In het najaar van 2012 publiceerde Insel Verlag zijn boek " Der geträumte Duft- Aus dem Leben eines Parfumeurs". Jean-Claude Ellena componeerde edele geuren zoals Hermès- Parfum des Merveilles, alle geuren uit de Un Jardin serie, Kelly Caleche, Jour d'Hermes, Bvlgari- Eau Parfumèe Thè Vert, Sisley- Eau de Campagne, Acqua Di Parma- Colonia Assoluta, evenals diverse geuren voor Ives Saint Laurent, Lalique en L`Artisan Parfumeur. Het parfum Au Thé Vert van Jean-Claude Ellena is een werkelijk betoverende geur die ongetwijfeld als klassieker kan worden omschreven.

Bvlgari Eau parfumfles van Au Thé Vert schittert in delicaat groen

In de jaren' 90 was het populaire modehuis Bvlgari, met zijn geur Eau Parfumée Au Thé Vert, een van de eerste bedrijven die nieuwe parfumgeuren in de markt durfde te zetten. Vroeger was de vraag naar natuurlijke geuren, bijvoorbeeld de na na tea geurend, eerder beperkt. Hoe snel dit kan veranderen, zou duidelijk moeten worden na de vrijgave van de geur in 1992. Of de fles al dan niet betrokken was bij het succes van het parfum Bvlgari Eau Eau Parfumée Au Thé Vert blijft tot op de dag van vandaag openstaan. Maar het zou wel mogelijk zijn, want de fles kan ook in ontwerpvoorwaardenn overtuigen. Ook hier lijkt vooral terughoudendheid de boventoon te voeren als je de fles en de bakken van de andere producten uit de serie nog eens onder de loep neemt. Rechte en zachtjes gebogen vormen bepaalden de edle optiek, die zelfs bij de goud gekleurde sluiter niet kapot is. Het hoogtepunt daarentegen is de groene vloeistof, die sterk doet denken aan de basis van de geur, die o. a. uit groene thee bestaat.

Groene plant speelt een leidende rol in reclame voor Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert

Bvlgari is vanaf het begin terughoudend geweest met zijn unisex geur Eau Parfumée Au Thé Vert. Zowel de sillage als het uiterlijk van de fles kan worden beschreven als heel subtiel. Maar Bvlgari zette zijn concept ook voort met de reclamecampagne voor het parfum Eau Parfumée Au Thé Vert. Zo zijn gezichten of lichamen zelden gebruikt om te adverteren of de geur in clips of posters podium.
Het bekende huis concentreerde zich veel meer op een van de ingrediënten, waardoor de geur niet alleen zijn basis, maar ook zijn karakter kreeg. Dit ingrediënt is de groene thee noot. De onopvallende, mooie theeplant, die we vandaag de dag niet alleen kennen door de drank, maar die vooral bekend is in de Aziatische geneeskunde al eeuwen. En het is deze plant die door de jaren heen gebruikt lijkt te zijn in de reclamecampagnes van het bedrijf voor het parfum van Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Vert.
Meestal is de plant echter alleen op de achtergrond te zien, door wat vage bladeren. Op de voorgrond staat altijd de fles van het parfum, die mannen en vrouwen al jaren betovert en inspireert. In de reclamecampagnes van de afgelopen jaren komt echter nog een andere gemeenschappelijke factor voor: het algehele kleurklimaat. Hier domineert altijd de kleur groen op een zeer zachte maar gedenkwaardige manier - of het nu door de plant op de achtergrond is of door de parfumvloeistof die in het midden ligt.