Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Mannelijke geur ervaring voor de hoogste eisen

Bvlgari pour Homme Extrême is een mannengeur die vertelt over een mannelijke complexiteit. Het bestaat uit vele geselecteerde geurcomponenten, die resulteren in een luxueuze samenstelling en voldoen aan de hoogste eisen van de drager. De topnoten van Bvlgari met bergamot, mandarijn en foelie, evenals een vleugje zwarte besbloesem, pour Homme Extrême beloven een lichte frisheid. Edele Guatemala kardemom, fresia en guaiac hout combineren met de lichte geurcomponenten van de topnoot om een veelzijdige geurbeleving te creëren die lang blijft hangen. Dit wordt ondersteund door de klassieke mannelijke geuren van de basis, zoals muskus, amber, kruidig eikenmos en houtachtige ceder.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Het samenspel van deze verschillende geuren getuigt van avonturen in de wildernis, stedelijke vrijheid, assertiviteit en de geur van de grote wijde wereld. Liefhebbers van deze exclusieve mannengeur zijn mannen met hoge verwachtingen van zichzelf en anderen die met open ogen door het leven gaan en er volop van genieten. De mannelijke strengheid van Bvlgari pour Homme Extrême is in harmonie met de luxueuze ingrediënten en de verrassend verfrissende lichtheid van sommige van de gebruikte geurcomponenten. Het resultaat is een harmonieuze geurbeleving met heldere structuren en een sensuele complexiteit die ook in de drager wordt weerspiegeld.

Creatie van een meester - de parfumeur van Bvlgari pour Homme Extrême

Het Italiaanse ontwerpmerk Bvlgari werd in 1884 in Rome opgericht en was tot de jaren zeventig vooral bekend om hoogwaardige sieraden en juwelen voor de rijken en machtigen. Tot op heden heeft het traditionele bedrijf echter ook met succes andere sectoren in het luxesegment bezet, waaronder hoogwaardige parfumcreaties. Veel Bvlgari parfums, zowel voor vrouwen als mannen, zijn uitgegroeid tot parfumklassiekers en worden wereldwijd met veel succes verkocht. De mannengeur Bvlgari pour Homme Extrême is gemaakt door de beroemde meester parfumeur Jaques Cavallier Belletrud.
Als parfumeur van de derde generatie begon hij op achtjarige leeftijd de eerste basistechnieken te leren van zijn vader, die ook parfumeur was, voordat hij na zijn schooltijd begon te werken in de parfumfabriek in zijn geboortestad Grasse. Daar leerde hij het vakmanschap van zijn vak en gedistilleerde bloemen om de geur te extraheren. Op 18-jarige leeftijd creëerde hij zijn eerste eigen geur. Naast zijn werk voor Bvlgari heeft Jaques Cavallier Belletrud tot nu toe meer dan 100 andere meesterlijke geurcreaties gemaakt - bijvoorbeeld Midnight Poison van Dior of Classique van Jean Paul Gaultier.
De Franse parfumeur haalt zijn inspiratie uit reizen over de hele wereld, die hij gebruikt om nieuwe geuren en nuances te verzamelen en te ontdekken. Ook neemt hij bijzondere geurcomponenten op in zijn creaties. Met Bvlgari pour Homme Extrême, creëerde hij een edele mannengeur die zelfs voldoet aan de hoogste eisen en, in zijn complexiteit, is nog steeds een klassieke geur met vele fans.

Stevig en waardevol met subtiele elegantie - de fles

Rechthoekig en gemaakt van melkachtig glas, de Bvlgari fles is pour Homme Extrême een luxe elegantie in overeenstemming met de filosofie van de geur. Het glanzend zwarte deksel wordt bekroond door een zilveren dop die in het bovenste deel uitzet en waarvan het onderste deel in het glas van de fles lijkt te stromen. De middensluiting is van glas en zorgt ervoor dat het deksel op de fles lijkt te zweven.
Het parfum in de transparante verpakking is bijna kleurloos met een lichte groen-gele tint. Dit brengt ook lichtheid en sobere elegantie over, want niets kan afleiden van het puristische ontwerp van de fles. De platte, rechthoekige fles van de klassieke geur is gemaakt van massief glas en is dus zwaar in de hand, wat een bepaalde waarde overbrengt. Met uitzondering van de inscriptie in het onderste deel van de fles met de naam van de geur en de karakteristieke Bvlgari-letters, zijn hier bewust verdere details en versieringen weggelaten. Dit benadrukt een subtiele elegantie die de luxueuze geur van het Italiaanse luxemerk onderstreept.

Provocatie als stilistisch instrument - de campagne van Bvlgari pour Homme Extrême

De reclamecampagne Bvlgari pour Homme Extrême toont een deel van een man met een naakte romp. Op de voorgrond staat de door Thierry de Baschmakoff ontworpen fles in de rechterbenedenhoek. De rest van het beeld wordt gemaakt door het model. Anders leiden geen achtergronden, slogans of andere lettertypen de aandacht af van de essentie. De man kijkt veeleisend, bijna brutaal de camera in. Zijn blik lijkt provocerend en zelfverzekerd, alsof hij iets belangrijks wil overbrengen aan de toeschouwer en hem wil uitnodigen om zijn leven doelgericht en vol zelfvertrouwen te leiden. De gereduceerde beeldstructuur concentreert zich op de oversized parfumfles, waarvan de eenvoudige elegantie de naakte en puristische representatie van het model versterkt.
De Bvlgari pour Homme Extrême campagne kwam uit in 1999, op het moment dat het parfum op de markt werd gebracht, en wordt gekenmerkt door een reclame-stijl teruggebracht tot de essentie. Daarom wordt ze bewust zwart-wit gehouden en boeit ze met haar mannelijke beeldgeleiding. Ook in andere campagnes van Bvlgari staat vaak een vergelijkbare beeldstructuur op de voorgrond, gereduceerde vormen en sterke gelaatsuitdrukkingen worden gecombineerd met een afbeelding van de fles en weinig tekst. De campagne Bvlgari pour Homme Extrême spreekt kosmopolieten aan die overal thuis zijn en zelfverzekerd op weg zijn. De boodschap van de reclamecampagne roept de kijker op: "Maak iets van je leven, wees doelgericht en verover de wereld! Bvlgari appelleert aan een modern type man wiens stijl is elegant en tijdloos en die zowel jonge mannen als een meer volwassen generatie omvat.
Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.