Alle prijzen incl. BTW & excl. verzendkosten

Levenstijl voor zelfverzekerde, moderne mannen

De kruidig-wobbige mannengeur Giorgio Armani Armani Mania Homme werd gelanceerd in 2002 en zit vol onweerstaanbare elegantie en adembenemende extravagantie. De collecties van de Italiaanse luxe ontwerper bestaan niet alleen uit unieke modeartikelen, ze vertegenwoordigen een tijdloze klassieke levensstijl met een vleugje casual elegantie. De fascinerende parfums van Armani doen volledig recht aan deze claim.
Giorgio Armani Armani Mania Homme richt zich tot de zelfverzekerde heer die zijn idealen onophoudelijk volgt. De Armani-man is trendsetter en laat zich niet beïnvloeden door kortstondige fenomenen. De opening van het parfum is extravagant en fascinerend. Sappige, rijpe mandarijn en aromatische kruidenaccenten maken de parfum sprankelend fris. Het geurakkoord is fijn geraffineerd met kostbare saffraan. Veelzijdig vetiver domineert de hartnoot van het parfum en vormt de mannengeur Giorgio Armani Armani Mania Homme. Intense aroma's van kruidig cederhout verrijken de vetiver noot en geven het een krachtige mannelijkheid. De basis van een unieke mix van sensuele amber en warme, zachte muskus geeft het parfum zijn onweerstaanbare aantrekkingskracht.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
De frisse, houtachtige mannengeur ontwikkelt een buitengewone, indrukwekkend moderne geurbeleving van spaarzaam gebruikte, klassieke noten. Het omhult de drager met stijlvolle elegantie, mannelijke charme en betoverend krachtige mannelijkheid. De basisnoot voegt een goede portie verleidelijke sensualiteit toe.
alle klanten beoordelen positieve
Giorgio Armani Mania Homme
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 1 klant adviezen

Commentaar van
super!
Heerlijke geur - geen ander parfum komt in de buurt. Ik koop het altijd weer graag. Als het dan ook nog zo goedkoop is als bij easycosmetic, dan is er geen reden meer om niet te kopen.

De samenstelling van een parfumlegende - de parfumeur

De fascinerende geur Giorgio Armani Armani Mania Homme is een prachtige compositie van de beroemde parfumeur Francis Kurkdjian. De Fransman met Armeense roots is al een legende in de wereld van parfums. Kurkdjian groeide op in een voorstad van Parijs en volgde een ballet- en pianotraining. Uiteindelijk won zijn passie voor heerlijke parfums. Zijn eerste geur na zijn afstuderen aan het parfuminstituut ISIPCA in Versailles was een sensationeel succes. Zijn Le Male geur voor Jean Paul Gaultier is een van de meest gewilde parfumklassiekers sinds de introductie in 1995.
Om zich te onderscheiden van de massaproductie van parfums, is Kurkdjian sinds 2002 de enige hedendaagse parfumkunstenaar die parfums op maat aanbiedt. Voor Cathérine Deneuve creëerde hij een buitengewoon elitaire geur met klassieke akkoorden, en in 2009 richtte Francis Kurkdjian zijn eigen label op, Maison Francis Kurkdjian, samen met zijn vriend, ondernemer Marc Chaya. Ongeacht de specificaties van de klant, kan de parfumeur absolute luxeparfums samenstellen onder zijn eigen naam.
Naast meer dan 40 parfumcreaties voor het Maison Kurkdjian ontwikkelt de Fransman nog steeds unieke composities voor couturemerken als Givenchy, Guerlain en Shiseido. Zijn benadering van de ontwikkeling van nieuwe parfums is in de eerste plaats technisch. Als hij een geur waarneemt, begint hij deze onmiddellijk te analyseren. Dit is ook de reden waarom hij zelf geen geur aanbrengt. Als hij één van zijn eigen parfums droeg, zei Francis Kurkdjian, zou hij onmiddellijk opmerken wat hij anders had moeten doen. Helaas zijn de formules van eenmaal gelanceerde parfums onveranderlijk. Een feit waar de geurkunstenaar moeite mee heeft.

Stijlvolle elegantie in effen grijs

De tijdloze klassieke mannengeur Giorgio Armani Armani Mania Homme wordt gepresenteerd in een fles zoals deze. De langgerekte, ronde glazen fles is discreet omgeven door een lichtgrijze laag verf. Een taille in het midden van de fles voegt elegantie toe aan de contouren. Tegelijkertijd krijgt de fles speciale functionaliteit. De compacte, licht concave glasvoet ondersteunt de bekwame lijnen. Het komt overeen met de brede, trapeziumvormige sluiting die in antraciet wordt gehouden. Een minimalistische zilvergrijze inscriptie boven de bovenkant van de fles geeft alleen maar de naam van de edele geur.
Het silhouet en de kleur van de fles zijn prachtig aangepast aan het karakter van Giorgio Armani Armani Mania Homme. Ze zijn een klassieke uitdrukking van krachtige, dynamische mannelijkheid en betoverende elegantie. De algemene indruk van de fles met zijn verfijnde, discreet nonchalante details doet denken aan de luxueuze herenpakken in de collecties van Giorgio Armani. De bij de fles behorende buitenverpakking is donkergrijs. Schriften in zilvergrijs en antraciet geven terughoudende informatie over de namen van parfum en designer labels.

Actief, dynamisch, verleidelijk - de Armani-man van de reclamecampagne

De lancering van het adembenemende parfum Giorgio Armani Armani Mania Homme gaat gepaard met een indrukwekkende reclamecampagne. Het kenmerkt op indrukwekkende wijze de moderne heer op wie Giorgio Armani's designer mode en geuren zijn gericht.
De ster van de korte tv-commercial is het in Londen geboren mannenmodel James Penfold. De Brit, die ook als acteur werkt, maakte naam in de modewereld met succesvolle campagnes voor Joop!, Calvin Klein en Burberry. Hij werkt al vele jaren met het Armani-label. De snelle commerciële en fotoseries zijn geregisseerd door de New Yorkse kunstenaar Steven Klein. De Amerikaan met Franse roots begon zijn carrière als schilder voordat hij besloot over fotografie en regie. Zijn epische fotoseries zijn te zien in diverse internationale kunstgalerieën.
De commercial voor de introductie van Giorgio Armani Armani Mania Homme presenteert moderne mannelijkheid in al haar facetten. Hij begint met een portret van de getuigenis, zijn handen gevouwen voor zijn gezicht. Penfold is gekleed in een zwart pak en draagt een brede zilveren ring aan zijn rechterhand. De elegante heer met aktentas stapt uit een eigen jet en neemt plaats in een luxueuze cabriolet. In een snelle rit bereikt hij een adellijke villa, springt atletisch in het zwembad van het huis en wekt een slapende schoonheid met een fles geur in haar hand, met een hartstochtelijke omhelzing. Tot slot wordt de fles van Giorgio Armani Armani Mania Homme door Giorgio Armani gepresenteerd als een nieuwe geur.
De campagne gaat vergezeld van een serie foto's waarin Penfold poseert met een driedaagse baard, anders lijkt de pose op de eerste foto van de commercial.
Helaas zijn er op dit moment geen producten in deze collectie beschikbaar.