Op Lancôme ontmoeten klassieke elegantie en moderne nonchalance elkaar.
Lancôme - klinkt als elegantie, klassieke schoonheid en verleidelijke vrouwelijkheid. Het Franse traditionele huis huldigt het savoir-vivre en de zorgeloze, sensuele charme van de Franse vrouw met zijn geuren, verzorgingsproducten en cosmetica. De cosmetica van Lancôme combineert vakkundig de nonchalance en ingetogenheid van de moderne Franse chic met de glamoureuze stijl van de grote diva's van het begin van de 20e eeuw met een verrassende lichtheid.
Met zijn innoverende formules en hoge kwaliteitsnormen heeft Lancôme zich een vaste plaats verworven onder de absolute leiders in de cosmetica-industrie. Het bedrijf is al jaren een van de meest succesvolle en populaire merken op het gebied van luxecosmetica en heeft klanten over de hele wereld in vervoering gebracht. Wat Lancôme cosmetica zo bijzonder maakt, is de fusie tussen traditie en innovatie. Dankzij jarenlang onderzoek in de eigen laboratoria ontwikkelt Lancôme voortdurend nieuwe formules en producten die een klassieke make-up look met rode lippen en betoverende ogen nog spannender en perfecter maken.
Het bewogen leven van Armand Petitjean
Achter het verbazingwekkende succesverhaal Lancôme staat één man boven alles: Armand Petitjean. Zijn bewondering voor het Franse vakmanschap, zijn scherpe gevoel voor trends en zijn voortdurende streven naar perfectie maakten het merk tot wat het nu is.
Het verhaal Lancôme begint in 1935 in de Franse hoofdstad Parijs. Petitjean was tegen die tijd al een ervaren zakenman met een levendig verleden. Zijn zucht naar avontuur brengt hem aan het begin van zijn beroepsloopbaan naar Zuid-Amerika, waar hij aanvankelijk in de import werkt en zich later zelfs tot de diplomatie wendt. Uiteindelijk wees hij echter een ambassadeurspost in Brazilië af omdat hij zich weer aan het bedrijfsleven wilde wijden.
De legendarische parfumeur François Coty, die beschouwd wordt als de grondlegger van de moderne parfumerie, vertrouwde Petitjean aan het begin van de 20e eeuw de leiding van zijn filiaal in Brazilië toe en benoemde hem in de jaren 1920 zelfs tot algemeen directeur van zijn bedrijf. Het was in deze periode dat Petitjean zijn onderscheidende kwaliteiten als parfumeur ontwikkelde.
Na de dood van Coty verlaat Armand Petitjean het bedrijf omdat hij zijn eigen parfummerk wil beginnen. Voor de traditiebewuste Petitjean had Coty zich de laatste jaren te veel ontwikkeld tot een mainstream merk, dat goedkope geuren voor de massamarkt produceerde. Zijn eigen label zal heel anders zijn. Traditionele parfumerie en klassieke elegantie staan centraal bij Petitjean. Lancôme wordt verondersteld luxe te zijn die exclusiviteit en glamour uitstraalt. De oprichter ontleent de naam Lacôme aan het Château de Lancosme, een historisch landgoed in de buurt van de Franse hoofdstad.
Met de presentatie van zijn eerste parfumcollectie op de Wereldtentoonstelling van 1935 boekte Petitjean een echt verrassingssucces. Hij ontving prompt verschillende prijzen voor zijn buitengewone creaties en verblijdde klanten over de hele wereld. Slechts een jaar later werd het eerste huidverzorgingsproduct van Lancôme cosmetics gelanceerd, en in 1938 waren alle ogen opnieuw op hem gericht toen Lancôme de legendarische voedende, intens gekleurde lippenstift introduceerde, die ook een delicate rozengeur had.
Door de woelige tijden van de Tweede Wereldoorlog heen leidt Petitjean zijn bedrijf met een duidelijke lijn en een groot gevoel voor trends. In 1951, op 67-jarige leeftijd, gaf hij de teugels over aan zijn zoon Armand Marcel, die na financiële moeilijkheden het bedrijf uiteindelijk verkocht aan L'Oréal.
Met zorg, make-up en de bijpassende geur naar de prachtige Franse Chic
Hoewel Armand Petitjean een begenadigd parfumeur is, werd het hem al snel duidelijk dat Lancôme meer moest bieden dan enkel parfums. Doeltreffende huidverzorging is voor Lancôme net zo belangrijk als cosmetica, die overtuigen door hun kwaliteit en innovatieve formuleringen. Na de presentatie van de eerste lippenstiftcollectie stonden de enthousiaste klanten al te trappelen om de producten, en iedereen wilde Lancôme cosmetica kopen. Lancôme staat voor vrouwelijkheid, voor de klassieke elegantie en tijdloze schoonheid van de Franse vrouw. De typische Franse charme, het ongedwongen en sensuele tegelijk wordt vertegenwoordigd door Lancôme cosmetics. Alleen de interactie van alle drie de bedrijfsonderdelen geeft klanten de onmiskenbare Franse chic - de moeiteloze elegantie en verleidelijke glamour die Franse vrouwen zo onweerstaanbaar maakt.
De eerste stap naar een stralend uiterlijk is altijd de juiste huidverzorging. De rijke huidverzorgingsproducten van Lancôme voeden de huid, optimaliseren de teint en laten het gezicht stralen. Dankzij intensief onderzoekswerk en buitengewone ideeën is de onderneming erin geslaagd talrijke innovaties door te voeren waarmee Lancôme haar cosmetica voortdurend verder ontwikkelt.
Het allereerste huidverzorgingsproduct van het merk veroorzaakte een sensatie in 1936. Nutrix is een voedende crème die gebruik maakt van de intensieve verzorgende eigenschappen van proteïnen en vitaminen, en Petitjean zag in deze ontwikkeling een grote kans voor de Lancôme cosmetica. Met de hulp van dierenarts Dr. Medynski en chemicus Pierre Vélon, ontwikkelt Lancôme de crème binnen een jaar. De rijke crème wordt al snel een wondermiddel. Niet alleen helpt het tegen een droge huid en onzuiverheden, maar het cosmeticum Lancôme zou ook een heilzame werking hebben bij zonnebrand, insectenbeten, verkoudheid en zelfs bij scheerbrand. In de jaren 1950 schreef het Britse Ministerie van Defensie er zelfs genezende eigenschappen aan toe in geval van een nucleaire aanval. Zelfs als u vandaag op Lancôme in de online winkel zoekt, zult u "La Nutrix" nog steeds in bijna ongewijzigde vorm aantreffen. Het is een van de absolute bestsellers sinds zijn oprichting.
Make-up speelt ook een grote rol bij de perfecte French chic look. Geïnspireerd door de looks van de grote Franse filmdiva's richt Lancôme haar cosmetica op intense lippen en een betoverende oogopslag. De populaire L'Absolu lipsticks zijn verrijkt met voedende bestanddelen zoals rozenwater, hyaluronzuur, jojobaolie of Pro-Xylane, die de lippen voeden en ze bijzonder soepel maken. Ondertussen biedt Lancôme deze cosmetica voor de lippen in talrijke varianten aan. Glanzende of matte finish, natuurlijke nude tinten of intense, felle kleuren, gloss of crème lippenstift - bij L'Absolu vindt werkelijk iedereen de juiste lippenstift.
Ook de oogmake-up producten, vooral Hypnôse Mascara, zorgen voor een dramatische verschijning. De voedende formule en diepzwarte pigmentatie geven de wimpers in enkele seconden volume en lengte.
Om de verleidelijke verschijning af te ronden, mag een opwindend parfum niet ontbreken. De populairste geuren van Lancôme zijn het warme, delicate, subtiele Trésor, het vrouwelijke, vrolijk frisse La Vie Est Belle en het oriëntaalse, intens hypnotiserende Hypnôse, evenals het mannelijke, kruidige mannenparfum Hypnôse Homme.
Sterke vrouwen houden van Lancôme cosmetics - de merkambassadrices
Armand Petitjean was altijd een tegenstander van de klassieke reclame. Het vroege succes van zijn onderneming lijkt ook zijn houding in het begin te bevestigen. Zelfs zonder reclamemaatregelen bereikte Lancôme cosmetica in zeer korte tijd een enorm bereik. Vrouwen over de hele wereld bezoeken warenhuizen en boetieks om Lancôme cosmetica tegen lage prijzen te kopen en om de Franse chic en sensuele elegantie van het merk zelf uit te proberen. Maar met het verstrijken van de tijd, en vooral met de ontwikkeling van de nieuwe media, is een herbezinning nodig op het traditionele bedrijf. In de moderne wereld heeft het luxemerk zonder enige reclame het steeds moeilijker om zich staande te houden tegenover de toenemende concurrentie. Zo is het idee van de merkambassadeurs geboren.
Het bedrijf werkt al vele jaren samen met bekende actrices, modellen, zangers, ontwerpers en visagisten. Daarbij kiest Lancôme altijd voor sterke vrouwelijke types die zelfvertrouwen, charme en een zekere zorgeloze elegantie uitstralen. Tot de bekendste gezichten van Lancôme cosmetics behoren Isabella Rossellini, Uma Thurman, Drew Barrymore, Kate Winslet, Anne Hathaway, Julia Roberts en Penelope Cruz. Jongere merkambassadeurs zoals Emma Watson, Lupita Nyong'o, Lily Collins en Zendaya helpen Lancôme Kosmetik ook om online aan populariteit te winnen en vooral jongere klanten aan te trekken.
Een unieke mix van kwaliteit, innovatie en traditioneel vakmanschap
Lancôme Cosmetics staat voor elegantie, lichtheid en sensuele verleiding. Het traditionele bedrijf viert vrouwelijkheid en natuurlijke schoonheid met een vleugje glamour met zijn producten. Hoogwaardige, innovatieve formuleringen en hoogwaardige ingrediënten zijn de kenmerken van Lancôme cosmetics. De eigen wetenschappers en parfumeurs werken voortdurend aan nieuwe producten die de Franse chic perfectioneren en de klanten inspireren. En dat gaat er goed in. Niet voor niets is Lancôme een van de populairste en succesvolste merken in het luxesegment. Iedereen die waarde hecht aan kwaliteit en traditioneel vakmanschap weet te waarderen, vindt op Lancôme zeker wat hij zoekt. En wie geen verkooppunt in de buurt heeft, kan de Lancôme cosmetica ook online kopen - handig en gemakkelijk.