Schoonheid en de geur
De Givenchy Dahlia Divin geurlijn werd gelanceerd in 2014. Verdere varianten volgden, zoals de nude versies en een eau de toilette in 2015. In 2016 breidde Givenchy de Givenchy Dahlia Divin lijn uit met de Le Nectar de Parfum variant. Sindsdien heeft topmodel Candice Swanepoel de bekende popzangeres Alicia Keys vervangen als het wereldwijde reclamegezicht van de campagne. Maar eerstgenoemde is nog steeds te zien, al is het maar af en toe, en als het alleen is om reclame te maken voor de originele geur uit het lanceringsjaar.
In tegenstelling tot Keys, die poseerde in een elegante gouden avondjurk, is Swanepoel bijvoorbeeld te zien in een onthullende blauwe kamerjurk die - losjes vastgemaakt bij de heupen - meer laat zien dan het verbergt. Of een al even onthullende goud-witte jurk van ontwerper Riccardo Tisci, die in een V-vorm om haar nek loopt maar het grootste deel van haar schouders en bovenarmen laat zien. In dat laatste kledingstuk zien we de mooie blondine midden in de woestijn poseren. Haar haar is wild gestyled, terwijl Swanepoel's gezicht getooid is met een zeer verleidelijke uitdrukking. Dit beeld wordt meestal gebruikt als hoofdmotief. De bekende modefotograaf Peter Lindbergh stond achter de camera.
In de 30 seconden durende promotieclip voor Givenchy Dahlia Divin uit 2016 zien we Swanepoel in de eerder genoemde woestijn, waar ze doorheen schrijdt, soms in kleur en soms in sfeervolle zwart-wit tinten. Aan het begin stapt ze een grote stenen trap af. Ze loopt door het zand, dat als goud aan haar blote voeten kleeft, en kijkt herhaaldelijk verlangend en verleidelijk naar de lucht en de camera. Aan het einde van de clip blijkt dat de trap uit het begin deel uitmaakt van een structuur die een gigantische G voorstelt.