Givenchy Ysatis - de campagne
Givenchy Ysatis werd gelanceerd in 1984 en was meteen een groot succes. Deze aantrekkelijke damesgeur was een van de grootste verkopers in het midden van de jaren 80 en een van Givenchy 's meest succesvolle producten, die vooral goed verkocht in de VS. De rijke en sensuele geur met 1000 verschillende facetten weerspiegelt de vele verschillende kanten en stemmingen van het vrouwelijke karakter van een vrouw. Met zijn onweerstaanbare charme symboliseert deze krachtige geur een fascinerende en mysterieuze verleiding. Dit werd op expressieve wijze geïllustreerd in een langlopende reclamecampagne met verschillende aantrekkelijke reclamefoto's en -films, die tot halverwege de jaren 90 werden geproduceerd.
Een van de scenario's in deze geurcampagne gaat over een schaakspel op een traditioneel Venetiaans gemaskerd bal. Met historische flair toont de reclamefilm een mooie, verleidelijke en mysterieuze vrouw die haar masker afzet en het flesje Givenchy Ysatis als winnend schaakstuk op het schaakbord plaatst. De man, haar tegenstander, kijkt haar verbaasd aan, beseft dat hij verloren heeft en geeft zijn nederlaag toe. Als een expressief gebaar verplaatst hij zijn koning - schaakmat! Deze scène werd ook gepresenteerd in prachtige reclamefoto's. De krachtig gloeiende Givenchy Ysatis-fles staat majestueus in het midden van het schaakbord, terwijl het omvergeworpen stuk van de verslagen koning mat voor hem op de vloer van het schaakbord ligt en de mysterieuze, half gemaskerde vrouw op de achtergrond verleidelijk naar de kijker staart.
De man is bezweken voor de verleidelijke vrouw en haar betoverende geur Ysatis. In 1994 werd het beroemde model Carla Bruni het gezicht van Givenchy Ysatis. In adembenemende zwart-wit foto's met de gloeiende gouden geur in kleur, vertegenwoordigt Carla Bruni, gekleed in het zwart, expressief de mysterieuze, luxueuze Givenchy Ysatis vrouw vanuit haar mysterieus aantrekkelijke, gevaarlijk verleidelijke kant.