Givenchy Ysatis - de campagne
Givenchy Ysatis werd gelanceerd in 1984 en was een onmiddellijk succes. Deze aantrekkelijke vrouwengeur was een van de grootste verkopers van Givenchy in het midden van de jaren 1980 en een van de meest succesvolle producten, met een zeer goede verkoop, vooral in de VS. De rijke en sensuele geur met 1000 verschillende facetten weerspiegelt de vele verschillende kanten en stemmingen van het vrouwelijke karakter van de vrouw. Met onweerstaanbare charme symboliseert deze krachtige geur een fascinerende en mysterieuze verleiding. Dit is expressief geïllustreerd in een langlopende reclamecampagne in diverse aantrekkelijke reclamefoto's en -reclame, die tot het midden van de jaren negentig zijn gemaakt.
Een van de scenario's van deze geurcampagne gaat over een schaakspel op een traditioneel Venetiaans gemaskerd bal. De reclamefilm toont een mooie, verleidelijke en mysterieuze vrouw met historische flair, die haar masker uittrekt en de fles van Givenchy Ysatis als winnend schaakstuk op het schaakbord plaatst. De man als tegenstander kijkt haar verbaasd aan, ziet dat hij verloren is gegaan en geeft op. Hij doodt zijn koning als een expressief gebaar - schaakmat! Deze scène werd ook gepresenteerd op prachtige reclamefoto's. De krachtig verlichte fles Givenchy Ysatis staat hoog in het midden van het schaakbord, terwijl het gevouwen stuk van de getroffen koning mat op de schaakbordvloer voor hem ligt en de mysterieuze, half gemaskerde vrouw op de achtergrond verleidelijk naar de toeschouwer kijkt.
De man is bezweken voor de verleidelijke vrouw en haar betoverende geur Ysatis. In 1994 werd het beroemde model Carla Bruni het gezicht van Givenchy Ysatis. Carla Bruni, gekleed in zwart, vertegenwoordigt expressief de mysterieuze, luxueuze Givenchy Ysatis vrouw van haar mysterieus verleidelijke, gevaarlijk verleidelijke kant op adembenemende zwart-wit foto's met de lichtgevende gouden geur in kleur.