Van Heren voor Heren: de reclamecampagne
Hoe ziet de heer van de 21ste eeuw eruit? Dankzij Givenchy Gentlemen Only en de reeks parfums die volgden in deze geurreeks, weten we al hoe hij ruikt voor het beroemde huis. Het huis vertelde ons ook hoe het eruitziet in de ogen van Givenchy - in de reclamecampagne.
Het gezicht van de serie is niet minder dan dat van de Australische acteur Simon Baker - voor veel mannen en vooral vrouwen een belichaming van elegantie en casual mannelijkheid tegelijk. Bakker werd geboren in 1969 en is dus niet langer een van Hollywoods jonge vogels. Het is geen wonder, ervaring en volwassenheid maken een echte gentleman.
De meeste mensen in dit land kennen Baker waarschijnlijk minder door zijn films dan door zijn rollen in succesvolle series als The Mentalist of The Guardian. Hier speelt hij de rol van de mysterieuze, aantrekkelijke en geestige protagonist. Bakker verscheen in films als Ring 2 en Das hält kein Jahr über die Leinwand - en hier speelt hij de hartenbreker, de held of zelfs de boegbeeldzoon.
In de reclamecampagne Givenchy Gentlemen Only presenteert Baker zich echter uitsluitend als een gentleman. Vrouwen laten nat worden en druipen in de regen, hun jasjes aandoen in de kou of de deur openhouden voor een groep vrouwen met een betoverende glimlach, om maar een paar voorbeelden te noemen. Er zijn altijd twee soorten affiches: In de eerste plaats die waarbij de bakker en de vrouw(en) die de heer kunnen of kunnen ervaren het middelpunt van de belangstelling, en die waarop de fles alleen kan worden gezien. Dit wordt op zijn beurt op een zeer minimalistische manier gepresenteerd, meestal tegen een monochrome achtergrond.