Van heren voor heren: de reclamecampagne
Hoe ziet de gentleman van de 21e eeuw eruit? Dankzij Givenchy Gentlemen Only en de parfumserie die daarop volgde, weten we al hoe hij ruikt voor het gerenommeerde huis. Het huis onthulde ook hoe hij er in de ogen van Givenchy uitziet - in de reclamecampagne.
Het gezicht van de serie is niemand minder dan de Australische acteur Simon Baker - voor veel mannen en vooral vrouwen het toonbeeld van elegantie en nonchalante mannelijkheid tegelijk. Baker is geboren in 1969, dus hij is niet langer een van Hollywoods jonge talenten. Dat is niet verwonderlijk, ervaring en volwassenheid maken een echte gentleman.
Baker is bij de meeste mensen in dit land waarschijnlijk minder bekend van zijn films dan van zijn rollen in succesvolle series als The Mentalist of The Guardian. Hier speelt hij de rol van de mysterieuze, aantrekkelijke en gehaaide hoofdpersoon. In de bioscoop was Baker te zien in films als Ring 2 en Das hält kein Jahr über die Leinwand - en hier speelt hij de hartenbreker, de held of zelfs het model schoonzoon.
In de Givenchy Gentlemen Only reclamecampagne toont Baker zich echter uitsluitend als gentleman - door vrouwen drijfnat achter te laten met zijn paraplu in de regen, door ze zijn jas aan te trekken in de kou of door met een verrukkelijke glimlach de deur open te houden voor een groep vrouwen, om maar een paar voorbeelden te noemen. Er zijn hier altijd twee soorten posters: Enerzijds die waarin Baker en de vrouw(en) die de gentleman mogen ervaren centraal staan, en anderzijds die waarin alleen de fles te zien is. Die wordt dan weer heel minimalistisch gepresenteerd, meestal tegen een monochrome achtergrond.