Commercieel gefilmd voor Bleu de Chanel door Hollywood-regisseur
Chanel bedacht iets heel bijzonders voor de reclamecampagne van Chanel Bleu de Chanel. Een korte film moest van de lancering van het parfum een sensationele gebeurtenis maken. Regisseur was niemand minder dan Hollywoodlegende Martin Scorsese. Geboren in New York is hij vooral bekend van films als Goodfellas, Gangs of New York en The Wolf of Wall Street.
De commercial van één minuut werd gefilmd in Scorsese's geboortestad New York. De Franse jonge acteur Gaspard Ullie is al een ster in zijn thuisland. Hollywood ontdekte hem in 2007 toen hij de hoofdrol op zich nam in de kaskraker Hannibal Rising. De korte film vertelt het verhaal van een jonge acteur, zoals Ullie zelf, die in opstand komt tegen de conformistische structuren die hem door zijn plotselinge roem zijn opgedrongen.
Hij moet het perfecte mannelijke ideaal belichamen: succesvol, maar onafhankelijk en onaangepast, ondanks alle conventies. Een minuut lang neemt Scorsese ons mee op de reis van de jonge protagonist Hector. Hij ontmoet jonge vrouwen, gefascineerd door hun schoonheid en charisma, hij wil ze filmen, meenemen op zijn eigen reis.
In flashbacks herinnert hij zich zijn dierbaren uit het verleden, eenvoudige herinneringen aan dagelijkse taferelen die hem tot de man van vandaag maakten. De belangrijkste scène van de onrealistische blauwe film is een persconferentie, die aan het begin en het begin wordt opgevoerd. Hector lijkt zenuwachtig, moet een vraag beantwoorden en aarzelt.
De spanning grijpt iedereen in de kleine perszaal aan tot Hector met een duidelijke stem aankondigt: "Ik zal niet langer de persoon zijn die u me verwacht te zijn". Het doorbreken van de verwachtingen en rebellie zijn de kernwoorden van de Chanel geur, perfect uitgevoerd door Martin Scorsese.