Verlanglijstje Telefoon 025 / 886971

Bleu de Chanel, de citroengeur van verse mensen

Chanel Chanel Bleu deChanel , gemaakt door Jacques Polge, een oude huisparfumeur. Geïnspireerd door een van de favoriete kleuren van de oprichter van het bedrijf Coco, Chanel creëerde hij een mannelijke, mysterieuze geur, allesbehalve eenvoudig en eenvoudig. De liefde voor perfectie is duidelijk zichtbaar in elke Chanel schepping, en dit is geen uitzondering.
Alleen de beste grondstoffen vloeien in een Chanel parfum, waardoor volledig nieuwe olfactorische mogelijkheden ontstaan. Bleu de Bleu de Bleu Chanel begint de eerste handeling sterk: citroenachtige noten verfrissen de huid, vetiver en roze peper geven de topnoot een taart, kruidige noot die de tintelingen van de zee en de ruige kliffen oproept.
Het hart pond duidelijk en energiek, grapefruit geeft een bittere noot aan de citrus akkoord, droge cederhout en labdanum, de hars van cistus struiken, die voornamelijk groeien op steenachtige bodems in de Middellandse Zee, bieden wij een lichte aquatische frisheid - niet rustig en pittoresk, maar gekweld, kort voor een storm. De basisnoten zijn duidelijk, solide en gestructureerd.
Kopnoten:
Hartnoten:
Basisnoten:
Licht sandelhout en gember vormen samen een zelfverzekerde achtergrond, wierook in de ondersteunende rol kruidt de elegante compositie.
alle klanten beoordelen positieve
Chanel Bleu de Chanel
4 of 5 sterren

5 uit 5 sterren — op basis van 5 klant adviezen

Commentaar van
Chanel
Ik ben enthousiast over de hele serie van Chanel. Vooral ben ik gek op het badschuim. Supermooie schuim en de geur is gewoon een droom.
Commentaar van
Goede deo-bescherming
Chanel is mijn merk! Vooral Bleu de Chanel. De deo gebruik ik 's morgens direct na het douchen. Ik vind het waanzinnig zo lang als de geur van deze deo houdt!
Commentaar van
Zeer aangenaam
Ik ben helemaal enthousiast over Chanel. Nu gebruik ik voor het eerst ook de aftershave die mij ook helemaal heeft overtuigd. Voor mijn huid en voor mezelf.

Sterparfumeur Jacques Polge creëerde Bleu de Chanel

Zijn naam is alleen bekend bij scènekenners. Maar velen van ons hebben zijn creaties al in onze handen gehad en vooral in onze neus. Jacques Polge, maker van Chanel Bleu de Chanel, is een van de meest succesvolle parfumeurs ter wereld. De Fransman werkt al meer dan 20 jaar exclusief voor Chanel en is de neus achter de jongere parfumcreaties van de luxegroep.
Polge, geboren in 1943 in de Provence, groeide op in de parfum hoofdstad van Frankrijk, Grasse. Maar na een geweldige carrière op het gebied van geuren leek het er aanvankelijk niet zo uit te zien - want Polge studeerde eerst filologie. Pas daarna voltooide hij als parfumeur een stage. Zijn talent werd al vroeg duidelijk, toen de jonge Jacques al snel meer dan 3.000 geurcomponenten memoriseerde.
Sinds 1978 heeft hij zijn werkgever en de wereld verrukt met prachtige creaties die altijd klassiekers zijn geworden. Zo komen de parfums Coco, Égoïste, Allure, die hij voor Chanel creëerde, van hem. De voetstappen die Polge volgde op zijn intrede in House Chanel waren groot. Hij volgde Ernest Beaux (nr. 5) en Henri Robert (nr. 19, Pour Monsieur) als derde parfumontwikkelaar. Interessant is ook dat Polge zelf geen parfum draagt om zijn reukzin niet te irriteren.
Maar zelfs de sterparfumeur kan niet zonder geur. Jacques Polge verfijnde zijn huis met Chanel nr. 5 en zijn auto met Égoïste. Wat hij echter niet lekker vindt, is knoflook en kaas, zoals de meester in een interview onthulde. Polge: "Ik ben Fransman, maar eet bijna nooit kaas. Hij kon niet ruiken Camembert in het bijzonder.

De fles Bleu de Chanel glanst in middernachtblauw

Het donkere, mysterieuze blauw van de Chanel Bleu de Bleu fles Chanel staat voor Coco's Chanel liefde voor deze ondoorgrondelijke kleur. Geen klassiek zwart, geen helder blauw, maar een onconventioneel nachtblauw.
De schaduwtint van de fles wordt ondersteund door zijn heldere, vierkante vorm. In het bekende en typische Chanel lettertype is de fles versierd met de naam "Bleu de Chanel ". De sluiting is klassiek zwart met het beroemde Chanel logo van de twee ingewikkelde C's aan de bovenkant. Bijzonder slim: De sluiting heeft een magnetische sluiting die de fles met een klik sluit. Een speelse mannelijke innovatie.
Zo is de fles tegelijkertijd de logische voortzetting van de geur. Deze laatste blinkt uit door een ongelooflijk creatieve samenstelling, die berust op de combinatie van de meest uiteenlopende ingrediënten, die samen zorgen voor een frisse citroenachtige uitstraling. Een mix die de zintuigen prikkelt. Met akkoorden van grapefruit, vetiver, gember en sandelhout werden alleen geselecteerde noten gebruikt voor de creatie, waardoor het parfum al lang een klassieker is geworden.

Commercieel gefilmd voor Bleu de Chanel door Hollywood-regisseur

Chanel bedacht iets heel bijzonders voor de reclamecampagne van Chanel Bleu de Chanel. Een korte film moest van de lancering van het parfum een sensationele gebeurtenis maken. Regisseur was niemand minder dan Hollywoodlegende Martin Scorsese. Geboren in New York is hij vooral bekend van films als Goodfellas, Gangs of New York en The Wolf of Wall Street.
De aantrekkelijke Franse jonge acteur Gaspart Ullie belichaamt de opstandige Bleu de Chanel karakter in perfectie.
De commercial van één minuut werd gefilmd in Scorsese's geboortestad New York. De Franse jonge acteur Gaspard Ullie is al een ster in zijn thuisland. Hollywood ontdekte hem in 2007 toen hij de hoofdrol op zich nam in de kaskraker Hannibal Rising. De korte film vertelt het verhaal van een jonge acteur, zoals Ullie zelf, die in opstand komt tegen de conformistische structuren die hem door zijn plotselinge roem zijn opgedrongen.
Hij moet het perfecte mannelijke ideaal belichamen: succesvol, maar onafhankelijk en onaangepast, ondanks alle conventies. Een minuut lang neemt Scorsese ons mee op de reis van de jonge protagonist Hector. Hij ontmoet jonge vrouwen, gefascineerd door hun schoonheid en charisma, hij wil ze filmen, meenemen op zijn eigen reis.
In flashbacks herinnert hij zich zijn dierbaren uit het verleden, eenvoudige herinneringen aan dagelijkse taferelen die hem tot de man van vandaag maakten. De belangrijkste scène van de onrealistische blauwe film is een persconferentie, die aan het begin en het begin wordt opgevoerd. Hector lijkt zenuwachtig, moet een vraag beantwoorden en aarzelt.
De spanning grijpt iedereen in de kleine perszaal aan tot Hector met een duidelijke stem aankondigt: "Ik zal niet langer de persoon zijn die u me verwacht te zijn". Het doorbreken van de verwachtingen en rebellie zijn de kernwoorden van de Chanel geur, perfect uitgevoerd door Martin Scorsese.