Givenchy Le Rouge Mat De luxueuze, matte crèmekleurige lippenstift van Givenchy
Met Givenchy Le Rouge Mat heeft het Parijse luxelabel Givenchy een lippenstift gecreëerd die in slechts één streek intens heldere, ultramatte lippen creëert. De capsulecollectie Givenchy Le Rouge Mat werd in 2018 gecreëerd als een reimagining van Givenchy klassieke lipstick Le Rouge, gecreëerd onder leiding van Givenchy 's kleur- en make-updirecteur Nicolas Degennes. De Degennes Le Rouge lippenstiftreeksen stralen de sensuele, inspirerende uitstraling uit van de couturelijn uit Parijs. Hun stralende kleuren, luxueuze texturen en weelderige ontwerpen maken van zijn lipsticks cult accessoires! De lipstickcollectie Givenchy Le Rouge Mat bekoort door zijn fluweelzachte tweede-huidtextuur met geconcentreerde pigmenten, ontsloten in een gladmakende verzorgingsformule van geurige para cress-bloem en fluweelzacht meadowfoam-extract. Paracress, dat oorspronkelijk uit Zuid-Amerika komt, bevat bioactieve bestanddelen die expressierimpels op de lippen doen verdwijnen. Het natuurlijke bestanddeel spilanthol versterkt ook de cohesie van de bindweefselcellen met de collageenmatrix van de lippen, waardoor ze steviger worden. De vetzuren van de Californische moerasschuim hebben een intensievere vochtbindende werking dan jojobaolie. Ze hebben een celvernieuwend effect en zorgen voor een zijdezachte, matterende finish. De textuur van Givenchy Le Rouge Mat bevat ook natuurlijke, lipversterkende hyaluronzuurkorrels.
Uitgerust met rijke tinten met een maximale dekking, de romige textuur van de Givenchy Le Rouge Mat verfraait de lippen vanaf de eerste kleurbeweging en ontvouwt de verzorgende formule. Dit zorgt voor een flexibele fixatie tot 12 uur. De ultrazachte, niet-kleverige textuur van de Le Rouge Mat zorgt voor zachte lipcontouren en is geschikt voor alle huidtypes.
Couturier Hubert de Givenchy opende alle deuren van zijn Parijse couturehuis in 1952 toen hij Audrey Hepburn ontmoette, die zijn visie van unieke schoonheid begreep en hem inspireerde om zijn modecollectie voor haarzelf te creëren. Het mode-icoon inspireerde Givenchy ook tot het creëren van zijn eigen geurcollectie in 1957, die in 1989 leidde tot de huidverzorgings- en make-uplijnen. Met uitbundige kleuren, texturen en ontwerpen ontwikkelde art director Nicolas Degennes deze tot luxe accessoires, in lijn met de geest van zijn in 2018 overleden modeontwerper.