Givenchy Pi Neo - de campagne
De mannengeur Givenchy Pi Neo werd gelanceerd in 2008. Terwijl de eerste Pi geur uit 1999 werd geïnspireerd door wiskunde en gericht op de exploratie van oneindigheid en ruimte op de weg naar een nieuw millennium, Givenchy is geïnspireerd door de science fiction film Matrix voor de geur Pi Neo. Pi als wiskundige constante en Neo als nieuw of als naam van het personage uit Matrix, gespeeld door Keanu Reeves.
Givenchy Pi Neo behandelt de mysterieuze virtuele wereld, ruimte, tijd en materie, innovatieve technologieën, wetenschap en onderzoek, visies, macht, emoties, snelheid, vrijheid en de bijbehorende ontdekkingen, geheimen en avonturen. De geur is toegewijd aan mannen en helden die visionair, gedurfd en nieuwsgierig zijn in het verkennen van nieuwe gebieden en mogelijkheden, het openen van nieuwe deuren naar andere dimensies, het doorbreken of verleggen van grenzen, het ervaren van avontuur en het onderdompelen in de wereld van toekomstige technologieën en wetenschap.
Voor de lancering en promotie van de Pi Neo geur presenteerde Givenchy een indrukwekkende promotiefilm over het thema, de betekenis en de inspiratie van de mannengeur in de reclamecampagne. Film en foto's zijn gemaakt door de Noorse fotograaf Sølve Sundsbø. De Givenchy Pi Neo man werd belichaamd en geportretteerd door het aantrekkelijke Amerikaanse mannelijk model Kelly Rippy. De reclamefilm leidt de kijker op fascinerende wijze de virtuele wereld in met aantrekkelijke achtergrondmuziek en een zonachtig licht aan de horizon. Verschillende dimensies, tekens, piramides, verklaringen, de geur en in het midden Kelly Rippy als Givenchy Pi Neo Man in de matrix tussen ruimte, tijd, virtualiteit en realiteit worden afgebeeld.