Altijd tegen de stroom in
In een tijd waarin de "chemische club" het ultimatum was, richtte men zich tot de Molton Brown natuur. Het begon allemaal in 1973 met een kapsalon in Molton Street in het Londense Mayfair district. In tegenstelling tot de toenmalige trend om al het mogelijke in de chemie in het haar te stoppen, werd gezocht naar Molton Brown natuurlijke oplossingen voor alle eisen. Bovendien werd het haar niet eenvoudigweg geknipt volgens "Schema F". In plaats daarvan werden de klanten individueel geadviseerd. Dit concept werd al snel een succes en klanten vroegen steeds meer naar de verzorgingsproducten van de salon. De eerste producten werden dus met de hand gemengd boven de salon, nog steeds in de eigen keuken. Binnen enkele jaren werd een ervaren schoonheidsspecialiste ingeschakeld en werd de keuken een klein laboratorium.
Tegenwoordig is het Molton Brown veel te groot voor kleine laboratoria, maar de eisen van het merk zijn hetzelfde gebleven. Alle producten, zoals de geur- en verzorgingslijn rondomMolton Brown Suede Orris , bestaan uit zo natuurlijk mogelijke componenten, die niet alleen zeer voorzichtig worden verwerkt. Ze worden ook op een milieuvriendelijke en duurzame manier verbouwd en ontgonnen. Daarnaast zet het label Molton Brown zich ook in voor de bescherming van het milieu en natuurlijk voor de bescherming van het klimaat en probeert het de CO²-uitstoot zo laag mogelijk te houden. Al deze eerlijke en daadwerkelijk uitgevoerde resoluties zijn Molton Brown al bijna 50 jaar een absoluut succes, zoals is Molton Brown Suede Orris bewezen.
De website adverteert Molton Brown Suede Orris alleen met wat sfeerbeelden en een interview met de parfumeur.