Givenchy en zijn geuren
Wat in 1986 begon met een eau de toilette is sindsdien Xeryus uitgebreid met Givenchy Xeryus Rouge en de After Shave Balm Givenchy. Een Givenchy Xeryus Black is ook beschikbaar. Zij dragen de filosofie van het label uit dat luxe het best tot uiting komt in hoge kwaliteit.
De eerste geuren werden ontwikkeld door baron Hubert de Givenchy in 1957 toen hij de wereldberoemde actrice Audrey Hepburn kon winnen als reclame-gezicht. Wie in 1986 het gezicht van Givenchy Xeryus was kan niet meer worden bepaald, maar het succes van de geur is onbetwistbaar. Want geweldige geuren adverteren zichzelf en kunnen zonder uitgebreide campagnes. Voor de gereserveerde Baron de Givenchy was dit precies het juiste, omdat hij altijd al wilde dat zijn producten en ontwerpen voor zichzelf zouden spreken.
Als innovatief ontwerper creëerde hij enkele van de meest opwindende ontwerpen uit de jaren vijftig en zestig. In 1988 werd het label gedeeltelijk verkocht aan LVHM en in 1995 trok de creatieve baron zich voor het grootste deel terug uit het bedrijfsleven. Desalniettemin volgt het label vandaag de dag nog steeds de principes van ingehouden mode, wat zijn bijzondere charme ontleent aan opvallende accessoires. Het is vergelijkbaar met zijn geuren, vooral natuurlijk de beroemde klassieker Givenchy Xeryus .
De verbluffende weelde van de componenten kan erop wijzen dat de geur moeilijk is. Maar in feite is Xeryus Givenchy een mannelijke, veelzijdige geur die zich op een perfect harmonieuze manier presenteert. Op die manier voldoet hij aan de eisen die het label stelt aan complexe composities, die toch een zeker pragmatisme moeten brengen. Immers, wat hebben mooie ontwerpen voor zin als je ze niet kunt dragen? Dit alles komt tot Xeryus uiting in de populaire mannengeur Givenchy.