De sintels van de wildernis: de campagne voor Molton Brown Russian Leather
"Ontsteek de wildernis" was het motto van de campagne voor de lancering van het parfum Molton Brown Russian Leather. De advertentie voor de campagne is net zo eenvoudig als de flacon.
Dompel jezelf onder in de wildernis: Molton Brown Russian Leather.
Het toont geen getuigenissen in nobele poses, maar LoÏc Bisceglie, de parfumeur van het parfum, legt de intenties en essenties voor de creatie van het parfum uit onder de titel "Ontvouw de wildernis".
Bisceglie wandelt door een diep bos in de schemering, met warm gloeiende berkenstammen en rondvliegende vonken die het tafereel op de achtergrond verlichten. De parfumeur legt uit dat hij in gedachten moet reizen om zijn geuren samen te stellen. Molton Brown Russian Leather is bedoeld om de donkere, intense en mysterieuze sfeer van de diepe bossen te weerspiegelen. Vervolgens worden de bepalende geurnoten van het parfum geïntroduceerd: fijne zwarte thee, berkenschors en een verse tak van de cadeboom. Aan het einde van de reclame, die slechts 43 seconden duurt, zit LoÏc Bisceglie in het donker bij een warm houtvuur en spreekt de wens uit dat het parfum de drager zal meenemen naar plaatsen die hij in werkelijkheid nooit zal zien.
De foto's bij de Molton Brown Russian Leather campagne zijn stijlvol en indrukwekkend. De flacon en de geurkaarsen zijn geplaatst in een mysterieuze donkere, rokerige sfeer op een vaag gloeiende boomstam. Ze worden omringd door blokjes elemihars, zwart leer, berkenhout en fijne glazen blokjes waarin bomen zijn gegraveerd.
Andere foto's tonen een bizar figuur gemaakt van berkenhout en schors, omringd door wat leer, een gloeiende boomstam en een staart gemaakt van zwarte thee. Druppels goudgele hars kleven aan het hout. De figuur wordt omgeven door fijne rook. Een bijzonder stijlvolle compositie die het karakter van de geur weerspiegelt.