De gloed van het wild: de Moltonbruine Russische ledercampagne
"Ignite the Wilderness" was de motor van de campagne om de geur Molton Brown Russian Leather te lanceren. De plek voor de reclamecampagne is net zo eenvoudig als de fles zelf.
Dompel jezelf onder in de woestijn: Molton Bruin Russisch Leder.
Het toont geen getuigenis in edele poses, maar LoÏc Bisceglie, de parfumeur van de geur, legt de intenties en essenties uit voor de creatie van het parfum onder de titel "Ontvouw de wildernis".
Bisceglie dwaalt bij schemering door een diep bos, op de achtergrond warme gloeiende berkenstammen en vliegende vonken verlichten het landschap. De parfumeur legt uit dat hij voor de samenstelling van zijn geuren moet reizen in de geest, die de donkere, intense en mysterieuze sfeer van de diepe bossen Molton Brown Russian Leather weerspiegelt. De geurnoten van het parfum worden dan gepresenteerd: fijne zwarte thee, berkenschors en een frisse tak van de cadeauboom. Aan het einde van de plek, die slechts 43 seconden duurt, zit Bisceglie in de duisternis bij het verwarmende houtvuur en spreekt de wens uit dat de geur de drager ervan meeneemt naar plaatsen die hij in werkelijkheid nooit zal zien.
De foto's die de campagne Molton Brown Russian Leather begeleiden zijn stijlvol en indrukwekkend. De fles en de geurkaarsen worden in een mysterieus donkere, rokerige sfeer op een licht gloeiend houtblok geplaatst. Ze zijn omgeven door blokjes elemihars, zwart leer, berkenhout en fijne glazen blokjes die op bomen zijn gegraveerd.
Verdere foto's tonen een bizar figuur van berkenhout en bast, omgeven door wat leer, een gloeiende stam en een staart van zwarte thee. Goud en gele harsdruppels kleven aan het hout. De figuur is omgeven door fijne rook. Een bijzonder stijlvolle compositie die het karakter van het parfum weerspiegelt.